י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לפני שפורש

שר החוץ של האיחוד האירופי קרא להטיל סנקציות על סמוטריץ' ובן גביר

ג'וזפ בורל קרא לישראל "להתנער מהסתות לביצוע פשעי מלחמה". בורל זועם על השרים שקראו לצמצם העברת דלק וסיוע לאזרחים בעזה. "אני קורא לממשלת ישראל להתנער באופן חד משמעי מההסתות הללו לביצוע פשעי מלחמה" כתב

שר החוץ של האיחוד האירופי קרא להטיל סנקציות על סמוטריץ' ובן גביר
ג'וזף בורל בעוטף עזה צילום: האיחוד האירופי

רגע לפני שפורש מתפקידו שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל קרא אתמול להטיל סנקציות על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ועל שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

בטרל כתב בחשבון ה-X שלו: "בזמן שהעולם דוחף להפסקת אש בעזה, בן גביר קורא לצמצם העברת דלק וסיוע לאזרחים. כמו ההצהרות המרושעות של סמוטריץ', זו הסתה לפשעי מלחמה", צייץ בורל. "אני קורא לממשלת ישראל להתנער באופן חד משמעי מההסתות הללו לביצוע פשעי מלחמה, ולעסוק בתום לב במשא ומתן להפסקת אש מיידית בתיווך ארה"ב, קטאר ומצרים".

אתמול כתב בן גביר: "ערוצי חמאס מפרסמים הבוקר שוב סרטון הקורא לרצוח אותי. אני לא נבהל מהם. את חמאס צריך להמשיך לכתוש, לדרוך לו על הראש עד כניעתו המוחלטת ולא להרים לא בפסגה, אלא להפסיק את העברת הסיוע ההומניטרי והדלק עד החזרת כל החטופים שלנו הביתה. לעודד הגירה ולכבוש את שטחי הרצועה לשם החזקתם בידינו לצמיתות".

בשבוע שעבר אמר סמוטריץ' שישראל מכניסה סיוע לרצועת עזה כי "אין ברירה, אולי זה מוסרי להרעיב שני מיליון עזתים". אמירתו עוררה סערה בעולם התקשורת הבינלאומית הדהדה את דבריו.

סמוטריץ המשיך: "אנחנו מכניסים סיוע כי אין ברירה. אי אפשר במציאות העולמית של היום לנהל מלחמה. אף אחד לא ייתן לנו להמית ברעב שני מיליון אזרחים, למרות שזה אולי צודק ומוסרי עד שלא מחזירים את החטופים שלנו הומניטרי תמורת הומניטרי. נכון, מוסרית אין מה לעשות כי חיים היום בתוך מרחב. צריך לגיטימציה בינלאומית למלחמה הזאת".

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל ידוע בפעולותיו הקיצוניות כלפי ישראל, הוא יוחלף בקרוב בקאיה קאלאס, ראש ממשלת אסטוניה שידועה בעמדותיה הפרו ישראליות.

מאז תחילת המלחמה בורל תוקף את ישרא רבות. הוא היה הראשון באיחוד האירופי שקרא להפסקת אש. בנוסף אמר כי ההרס שגרמה לו ישראל בעזה, גרוע יותר מההרס לו גרמו בעלות הברית בגרמניה בזמן מלחמת העולם השנייה. הוא האשים את ישראל: "חמאס מומן על ידי הממשלה הישראלית בניסיון להחליש את הרשות הפלסטינית".

ראש ממשלת אסטוניה תחליף אותו בסוף אוקטובר והביעה את תמיכתה בישראל. בתחילת המלחמה צייצה: "אנו עומדים איתנים עם ישראל ובני עמה".

 

 

 

בצלאל סמוטריץ' איתמר בן גביר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}