ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אחרי הפיגוע

בבקעה מתריעים מטרור: "חיינו בדו קיום הרבה שנים, אבל יש הסלמה"

חברת צוות החירום היישובי של מחולה אחרי הפיגוע אתמול: "אנחנו רואים פה רכבים ערבים מטיילים פה על הכבישים הרבה מאוד. תרחיש האימים הוא שלא נוכל לנסוע בכביש 90". התושבים מתריעים: "חיינו בדו קיום הרבה שנים, אבל יש הסלמה"

בבקעה מתריעים מטרור: "חיינו בדו קיום הרבה שנים, אבל יש הסלמה"
כוחות בזירת הירי צילום: דובר צה"ל

אחרי פיגוע הירי אתמול בצומת מחולה שבבקעה, שבו רצחו מחבלים את יהונתן דויטש  הי"ד מבית שאן, לאה חנצ'ינסקי, חברת צוות החירום היישובי של מושב מחולה, אמרה לעומרי חיים בכאן רשת ב כי התושבים באזור "מרגישים את ההסלמה".

"כביש 90 הוא עורק מאוד מרכזי. הם מפטרלים פה על הכבישים, אני חושבת שהם בודקים את השגרה שלנו ומחכים לשעת כושר. מה שהיה הוא תרחיש האימים שלא נוכל לנסוע בכבישים".

לדבריה, "אנחנו עובדים עם הערבים, חיים בדו קיום יוצא מן הכלל הרבה שנים. השדות שלנו מאוד סמוכים זה לזה, ותמיד הכול היה יחסית בסדר, בטח יחסית ליהודה ושומרון ואזורים אחרים. בתקופה האחרונה הרועים ממש עולים עד הגדר שלנו עם העדרים, הם מציקים, שורפים, שרפו לנו בית אריזה גדול".

היא הוסיפה: "אנחנו ציבור שקט, רגוע, מבינים את גודל השעה. אנחנו כל כך רוצים אחדות ושצה"ל יוכל לעבוד בשקט והשמיכה היא קטנה, אנחנו מבינים. מאוד התרענו, ביקשנו שיקימו כאן עוד נקודת שמירה, חיילים, משהו. אנחנו מבינים שאנחנו במלחמה". 

לאה חנצ'ינסקי הוסיפה: "המסר הכי חשוב הוא שצריך לשמור על כביש 90, על הגבול הזה, שיישאר רגוע. אנחנו רוצים שאנשים יוכלו לנסוע בבטחה. הילדים שלנו נוסעים לבתי ספר, לחוגים, אנשים יוצאים לעבודה. אנחנו יישוב שנוסע המון. אני מקווה שגורמי הצבא ימצאו גם את המשאבים ואת הכוחות לדאוג גם לכביש ולאזור הזה, כי זה הולך ומתרבה".

 

יהונתן דויטש בקעת הירדן פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}