ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
נקמה על החיסול

חשש בחבל הכורדי בעיראק ממתקפה איראנית על 'מתקני המוסד'

גורם עיראקי: "נמצאים בכוננות ספיגה אחרי שמשמרות המהפכה תקפו בחבל הכורדי בשנים האחרונות". שמועות כי הסוכנים שהביאו לחיסולו של מנהיג חמאס הם מהחבל הכורדי

חשש בחבל הכורדי בעיראק ממתקפה איראנית על 'מתקני המוסד'
חבל כורדיסטן צילום: צילום מסך כאן 11

בחבל הכורדי שבצפון עיראק נכנסו לכוננות ספיגה מחשש שאיראן תנסה לנקום בישראל באמצעות תקיפה בשטחה. גורם עיראקי בחבל הכורדי שמעורה בנושא אמר "אנחנו לחלוטין בבנק היעדים של האיראנים", כך דיווח רועי קייס ב'כאן 11'.

הדיווח על החשש של הכורדים צילום: כאן 11
 
אותו גורם עיראקי אישר ל'כאן חדשות' כי קיימת כוננות ספיגה, והחשש העיקרי הוא שבסופו של יום האיראנים יתנקמו בהם כחלק מהתגובה נגד ישראל על החיסול של מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה. לדבריו, "האישום נגדנו כבר מוכן" מצד איראן, ויש רחשים על כך שהסוכנים שהביאו לחיסול הנייה בטהראן הגיעו מהחבל הכורדי.

על פי הדיווח, נשיא איראן הטרי, מסעוד פזשכיאן, הציע בדיונים עם משמרות המהפכה על תקיפת מתקנים של המוסד במדינות שכנות לאיראן, בתגובה לחיסול. בהנחה שהצעה זו על הפרק, היעד הראשון שבא בחשבון הוא החבל הכורדי בצפון עיראק, שם משמרות המהפכה כבר תקפו ישירות בשנים האחרונות את מה שהם מכנים "מתקנים של המוסד".

בכך, בזמן שהמתקפה האיראנית נגד ישראל מתעכבת, נראה שההמתנה המורטת העצבים היא לא רק מנת חלקה של ישראל, אלא גם של עוד גורמים ומדינות באזור שחוששים להיכנס למעגל הנקמה של טהראן.

איראן עיראק כורדיסטן מלחמת חרבות ברזל איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}