ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
סחר לא חוקי

הלבין הון עבור ארגון הטרור: בנו של בכיר בחיזבאללה נעצר בקולומביה

מדובר במהדי אקיל הלבאווי, אזרח קולומביאני בן 36, ממוצא לבנוני | הוא נאשם בניהול חברה מסחרית המייצאת פחם מקולומביה ללבנון וכן בכריתת יערות שהיו בסכנת הכחדה

הלבין הון עבור ארגון הטרור: בנו של בכיר בחיזבאללה נעצר בקולומביה
מעצרו של מהדי אקיל הלבאווי צילום: משטרת קולומביה

משטרת קולומביה עצרה בעיר קוקוטה גבר בן 36 עם אזרחות מקומית ולבנונית בחשד לסחר לא חוקי בפחם למזרח התיכון ובהלבנת הון עבור ארגון חיזבאללה.

החקירה, שהחלה ביולי 2021 העלתה כי החשוד, מהדי אקיל הלבאווי שכינויו הוא "טורקו", הוא בנו של בכיר בחיזבאללה ששמו עאמר מוחמד אקיל ראדה. הוא נעצר בעקבות מידע שהעבירה הבולשת הפדרלית בארה"ב (FBI) לשלטונות קולומביה.

לצורך הקמת חברה מסחרית שהלבאווי עמד בראשה,  הוא פתח כמה חשבונות בנק על מנת לבצע פעולות חליפין להחזר מטבע חוץ עבור כל תשלום על יצוא פחם בלתי חוקי. הרשויות טוענות שהלבאווי השתמש בכסף המזומן בקולומביה על מנת להעשיר את עצמו באמצעות פעילות פלילית זו ולממן את ארגון הטרור חיזבאללה

המשטרה הלאומית בקולומביה טענתה כי "בין השנים 2015 ל-2023 החברה של הלבאווי ייצאה למזרח התיכון יותר מ-2,500 טון פחם והלבינה יותר מ-5.4 מיליארד פזו" (כ-5 מיליון שקלים). הרשויות גם טוענות כי בין המדינות שאליהן ייצאו את חומרי הגלם היו לבנון, ישראל, כוויית ואיחוד האמירויות.

הנאשם היה נציג של חברת Zanga SAS, הוא נאשם בפשעים של שימוש לא חוקי במשאבי טבע, הלבנת הון בנסיבות מחמירות, העשרה בלתי חוקית של אנשים ושימוש במסמכים כוזבים. הוא גם הואשם "בכריתת יערות שהיו בסכנת הכחדה, ובכך גרם לאובדן הרסני של יערות מקומיים, מתוך כוונה לייצר פחם באופן בלתי חוקי".

באחת הפעמים בין יולי לאוגוסט 2021 'טורקו' ביצע הובלת 1,400 שקי פחם שהיו מיועדים להישלח לאביו.

מעצרו של הלבאווי הוארך בדיון וירטואלי שנערך בפני שופט. בשל עוצמת הראיות, בית המשפט התנגד לשחרור בערבות והלבאווי יישאר במעצר.

 

לבנון חיזבאללה קולומביה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}