ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
לא נתפס

יהונתן דויטש הי"ד נרצח לפני חתונתו: "בעל לב ענק. היה מתנדב סדרתי"

אורי, אביו של יהונתן, הוא אח שכול - אחיו נהרג בלבנון. יהונתן היה מאורס לבתו של ד"ר יונתן שוסהיים, תושב עפרה. הוא נלחם בחודשים האחרונים בעזה. והיה עתיד להתחתן בשבועות הקרובים.

יהונתן דויטש הי"ד נרצח לפני חתונתו: "בעל לב ענק. היה מתנדב סדרתי"
יהונתן דויטש הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

יהונתן דויטש שנרצח היום בכביש 90 היה מאורס ועמד להתחתן בקרוב, הוא השתחרר רק לאחרונה משירות צבאי ביחידת מגלן. המחבלים ירו לעברו כשחנה עם הרכב שלו בתחנת אוטובוס סמוך לצומת מחולה, הוא המשיך בנסיעה קצרה בשארית כוחותיו לעבר היישוב רותם, שם נקבע מותו.

יהונתן למד בישיבה התיכונית בבית שאן, הדריך בבני עקיבא. הוא הותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ואחות אחת.

ראש עיריית בית שאן, נועם ג'ומעה, סיפר: "מדובר בצעיר מדהים ברמות שקשה לתאר. ציוני ערכי שהיה חלק מחבורה מצומצמת שעשו בבית שאן את הבלתי ייאמן בתקופת הקורונה. מתנדב בכל רמ"ח איבריו, למרות הפרש הגילים הוא היה ממש חבר".

ג'ומעה סיפר עוד: "לפני שש שנים הוא פנה אליי בהודעת וואטסאפ שבה כתב 'אהלן, זה יהונתן דויטש מבני עקיבא ואני מחפש להתנדב בעיר'. הוא היה מתנדב סדרתי, לב ענק שהטביע חותם לא קטן בעיר בית שאן ובכלל. השם יקום דמו".

ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחייני, אמר: "כשפיגוע רודף פיגוע, ויש מי שחושב בכל רגע נתון לרצוח יהודים, אנחנו חייבים לזקוף קומה ולומר לכל מי שרוצה לפגוע בנו רק משום שאנחנו יהודים לא תצליחו אנחנו ננצח. עוד רצח של יהודי, עוד משפחה שחרב עליה עולמה, עוד משפחה שמצטרפת למשפחת השכול. הלב כואב".

אורי אביו של יהונתן הוא אח שכול, אחיו נהרג בלבנון. חברו, חנניה בן שמעון, שנפצע בעצמו כאשר סיכל פיגוע ירי בכביש 1 בחודש פברואר האחרון, ספד ליהונתן. "שוק ושבר למדנו יחדיו בחמישית-שישית. יונתן דויטש הי״ד".

יהונתן היה מאורס לבתו של ד"ר יונתן שוסהיים, תושב עפרה, ובנו של מקים אגודת 'אפרת', הד"ר אלי שוסהיים. הוא נלחם בחודשים האחרונים בעזה. והיה עתיד להתחתן בשבועות הקרובים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב: "הלב כואב ודואב לנוכח פיגוע הירי בבקעת הירדן, בו נרצח אזרח ישראלי חף מפשע על ידי מחבלים בני עוולה. אני מחבק את המשפחה שחרב עליה עולמה, מתפלל להחלמתם של הפצועים, ומחזק את ידיהם של כוחות הביטחון במאמצם הנחוש להגנה על כלל אזרחיות ואזרחי ישראל, בכל רחבי הארץ".

הערכת מצב בשטח של מפקד פיקוד המרכז, מח"ט הבקעה והעמקים ומפקדים נוספים צילום: דובר צה"ל

 

כזכור מוקדם יותר היום מחבלים ביצעו ירי מרכב חולף לעבר כלי רכב באזור צומת מחולה, מהירי נפצע קל מרסיסים אנס ג'ראמנה בן ה-32. כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר המחבלים שירו לעבר כלי הרכב של הנפגעים.

יהונתן דויטש בקעת הירדן פיגוע ירי בית שאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}