ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
אסון בלתי נתפס

דקה אחר דקה: כך התרחש הפיגוע סמוך למחולה | הפצוע התקשר לאחיו: "ירו עלי"

נמשך המצוד אחר המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בבקעת הירדן, בו נרצח צעיר כבן 20 ונפצע גבר בן 32. המחבלים ירו מנשק ארוך. בזירה התגלו כעשרה קליעים. לאחר הירי, המחבלים נמלטו לכיוון יריחו וירושלים

דקה אחר דקה: כך התרחש הפיגוע סמוך למחולה | הפצוע התקשר לאחיו: "ירו עלי"
זירת הפיגוע צילום: לפי סעיף 27 א

מצוד נרחב מתנהל אחר המחבלים שביצעו מוקדם יותר היום (ראשון) את פיגוע הירי בכביש 90, סמוך לצומת מחולה שבבקעת הירדן ורצחו את יהונתן דויטש (23) הי"ד מבית שאן ופצעו את אנס ג'ראמנה בן ה-32 מהיישוב מוקבילה, השייך למועצה אזורית גלבוע. הפלסטינים דיווחו כי כוחות צה"ל נכנסו לכפרים הסמוכים לזירת הפיגוע. במקביל, חמאס והג'יהאד האיסלאמי פרסמו הודעות בשבחו.

הדיווח הראשוני על הפיגוע התקבל מג'ראמנה, שעדכן את צה"ל שירו לעבר רכבו. כוחות צה"ל חברו אליו סמוך ליישוב מחולה, על כביש 90 הפם זיהו כי חלונות רכבו נופצו. בזמן שטופל בזירה, החלו כבר הסריקות אחר היורים, ובמרחק 250 מטרים מהמקום שבו נפגע ג'ראמנה איתרו את הרכב בו שכב יהונתן שנורה גם הוא ומותו נקבע זמן קצר לאחר מכן.

מתחקיר ראשוני שבוצע במקום הפיגוע, עולה כי יהונתן הי"ד המשיך בשארית כוחותיו, בנסיעה לעבר היישוב רותם הסמוך. הפצוע השני, באורח בינוני, המשיך בנסיעה לכיוון מחולה. 

הערכה בצה"ל היר כי היו שני מחבלים שביצעו את הפיגוע. אחד מהם ירה והשני נהג. ב-Ynet דווח כי המחבלים ביצעו את הירי תחילה לעבר הרכב שבו נהג הצעיר, ואז המשיכו בנסיעה, פנו ימינה בצומת מחולה - ופגעו בג'ראמנה. לפי התחקיר של צה"ל, הירי בוצע באמצעות נשק ארוך של 5.56, ובזירה התגלו סביב כעשרה קליעים.

אחיו של הפצוע, מוחמד, אמר לווינט: "אח שלי התקשר אליי וסיפר שמישהו ירה עליו. הוא ביקש שאבוא אליו וסגר את הטלפון". בבית החולים הוא קיבל עדכון מהרופא שמטפל באחיו שמצבו טוב.

מסוק בזירת פיגוע הירי בכביש 90 צילום: תיעוד מבצעי מד"א

לאחר הירי, המחבלים נמלטו לכיוון יריחו וירושלים, למקום הוקפצו גם יחידות מיוחדות ובהם דובדבן, מרעול, 636 ומתיל"ן של המשטרה. בצה"ל גם בודקים את הקשר לאירוע נוסף בו מחבלים פתחו באש לעבר מחסום בקעות בשבוע שעבר. אז הציב צה"ל מארב למחבלים, הצליח לפגוע באחד מהם, אך השאר נמלטו.

מנכ"ל מד"א אלי בין אמר ל'כאן חדשות': "האירוע מלכתחילה טופל כאירוע ירי. אמבולנסים הגיעו לזירה, כל אחד מכיוון שונה. הבינו מיד שמדובר בשתי זירות עם שני נפגעים, כך האירוע טופל".

חובש בכיר במד"א, מתי כרמי, סיפר כי כשהגיעו למקום חברו לפצוע בן 33 שהיה בהכרה עם פציעות ירי בפלג גופו התחתון. "תוך הטיפול הרפואי, שכלל עצירת דימומים והחבירה למסוק מד"א שנחת בשטח, קיבלנו דיווח על נפגע מחוסר הכרה עם פצעי ירי ברכב נוסף. הפציעה שלו הייתה אנושה ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

בקעת הירדן פיגוע ירי מלחמת חרבות ברזל מחבלים יהונתן דויטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}