ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
"נקבל מעט מאוד"

"רה"מ נתניהו הסכים לעסקה זוועתית מבחינת המדינה"

ראש חטיבת השבויים והנעדרים במוסד לשעבר רמי איגרא על המתווה המוצע: "כך די נחרוץ את גורלם של היתר"

"רה"מ נתניהו הסכים לעסקה זוועתית מבחינת המדינה"
הגעת החטופים לשיבא צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

על רקע ההמתנה המתוחה לתגובת איראן וחיזבאללה לחיסולים במהלך החודש האחרון, נמשכים המגעים לכינון עסקת חטופים מול חמאס. רמי איגרא, לשעבר ראש חטיבת השבויים והנעדרים במוסד, התייחס למגעים המתנהלים בימים אלה.

"כואב לי להגן על נתניהו, יחד עם זאת המצב הקיים כרגע להערכתי לא תלוי בנתניהו בכלל", הודה תחילה. "סינוואר לא רוצה עסקה, ואין לו שום סיבה שתהיה עסקה כרגע. הוא התחזק, לא נחלש בניגוד לכל המעריכים, ומונה לכל יכול בחמאס. מצד שני, כשהוא מסתכל על העולם, הדברים שרצה שיקרו קורים. הציר מתעורר כנגד ישראל - לא רק הציר, העולם המערבי, ארה"ב מייצרת מצבים שישראל נמצאת בפינה. אם הוא יכול להגיע להפסקת הלחימה ולהמשך קיומו של חמאס בעזה מבלי שיצטרך לבצע עסקה - כך שאני לא מעריך שזה תלוי בנתניהו וישראל. זה תלוי בישראל במובן אחר, כל עוד היא לא מציבה אלטרנטיבה שלטונית אמיתית לחמאס בעזה, אז חמאס שולט, וסינוואר הוכיח זאת מעצם העובדה שמונה לראש הלשכה המדינית. העובדה שישראל בחרה לפגוע בהנייה מוכיחה שגם במערכת הביטחון הבינו שהמשא ומתן עם הנייה הוא עקר, ושמי שמקבל את ההחלטות זה רק סינוואר". 

"מי יציל את יתר החטופים שגם להם יש משפחה?"

בהמשך הבהיר: "אני חושב שראש הממשלה הסכים לעסקה זוועתית מבחינת מדינת ישראל, והוא הסכים לה בגלל הלחץ הציבורי והלחץ הבין־לאומי. העסקה שכאילו עומדת להתקיים אומרת שנקבל מעט מאוד מהחטופים חזרה בחיים, וכך די נחרוץ את גורלם של היתר, נחזיר את חמאס להיות הריבון בעזה, נחזק באופן מאוד משמעותי את הג'יהאד. העסקה שהוא הסכים לה היא עסקה נוראית לישראל. כולנו רוצים את החטופים בבית, לכולנו נשרף הלב על הטרגדיה של החטופים. אך אם ישראל תעשה עסקה, היא תקבל בסופו של דבר רק חלק קטן מהם. מי יציל את יתר החטופים שגם להם יש משפחה? מה נציע? אין לנו מה להציע. ההצעה היחידה שאנחנו יכולים להציע בהמשך - להרים דגל לבן ולהיכנע להמשך קיומו של חמאס". 

"חמאס מחויב לחלוטין לחיסול מדינת ישראל. זו מצווה דתית, לא לאומית", ביקש איגרא להדגיש. "אין מצב שחמאס יסכים שישראל תילחם נגדו כשהוא ממשיך לפעול לחיסולה של ישראל. נכון שצבאית כתשנו אותם, יחד עם זאת חמאס עדיין מגייס כוחות והריבון בשטח. נתנו להם להיות הריבון בשטח. כל עוד זה המצב, אין לו שום סיבה לעשות את העסקה. אנחנו נמצאים בסיטואציה נוראית, אנחנו צריכים לבחור ברע במיעוטו, אין לנו דברים טובים. לאמריקנים אין יכולת מופלאה במזרח התיכון, ואני לא רואה את הסעודים מתקרבים למדינה מבלי שמישהו בממשלה ימלמל את המילים מדינה פלסטינית. הם גם על המפתח לניצחון על חמאס. סמוטריץ' ושות' לא ייתנו לזה לקרות, וזה הפאול הגדול של נתניהו".

 

עסקת חטופים בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}