ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
נחקר בחשד להסתה

יהודי נעצר באלימות לאחר שצילם סלפי עם דגל ישראל

שוטרים בצרפת עצרו יהודי שהחזיק דגל ישראל והצטלם איתו סלפי. השוטרים דרשו לדעת מדוע הוא מצלם, כך עולה מתלונה שהוגשה על האירוע ב-30 ביולי. השוטרים חקרו אותו אם הוא מתכנן מחאה או "מסית למהומה"

יהודי נעצר באלימות לאחר שצילם סלפי עם דגל ישראל
משטרת צרפת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משטרת צרפת עצרה באלימות גבר יהודי לאחר שניסה לצלם תמונה עם דגל ישראל מחוץ למתחם האולימפי בצרפת, כך סיפר ל'ניו יורק פוסט' הקורבן, שהגיע לצרפת מניו יורק.

ניל פריאס, יהודי, הצטלם סלפי עם דגל ישראל מחוץ למרכז האולימפי בפרבר סן-דני בפריז, כאשר שלישיית שוטרים החלה לחקור אותו ושאלה אם הוא "מסית למהומה, או עושה מחאה" הוא סיפר.

השוטרים דרשו לדעת מדוע הוא מצלם, כך עולה מתלונה שהוגשה למפקח הכללי של המשטרה הארצית בצרפת על האירוע ב-30 ביולי.

השוטרים תפסו את הטלפון של פריאס וניסו לקרוע את דגלו. פריאס, בן 35, נשלח לדרכו לאחר שהשוטרים בדקו את הדרכון שלו וראו שיש לו כרטיס לאירוע באותו יום אחר הצהריים. 

אולם, בערך 15 דקות לאחר מכן, כשפריאס עמד בתור בכניסה הראשית של האיצטדיון כדי לסרוק את הכרטיס שלו, קבוצה אחרת של חמישה שוטרים עצרה אותו. פריאס שאל בצרפתית מדוע המשטרה עוצרת אותו, אחד השוטרים הגיב שזה בגלל שהוא "מתנגד למעצר", כך נכתב בתלונה.

לטענתו שוטרים דחפו אותו וגררו אותו לניידת המשטרה, וגרמו לחבלות ולדימום. "הגעתי לפריז כדי לתמוך בישראל", אמר פריאס, שהתנדב בצה"ל במשך שלושה חודשים.

בתחנת המשטרה בסן-דני, שבה היה פריאס עצור במשך 27 שעות, השוטרים השפילו אותו ואמרו לו "ללכת לשתות את מי האסלה" וצילמו אותו בטלפונים הסלולריים שלהם.

פריאס אמר שלקח מספר שעות ליצור קשר עם מתרגם, שבסופו של דבר דיבר ספרדית, כדי להסביר את זכויותיו כעורך דין. הוא המתין שמונה שעות לקבל טיפול רפואי, שם לדבריו הרופא אבחן אצלו נקע בחלק העליון של חוט השדרה ושבר בצלע.

פריאס הואשם בהתנגדות למעצר והסגת גבול כשהוא שיכור, הוא הכחיש את שני האישומים. "אני לא יכול להתאפק מלחשוב שזה קשור לזה שהוא צילם תמונה עם דגל ישראל", אמר עורך דינו של פריאס, דיוויד קזנב ל'ניו יורק פוסט', הוא ציין שמספר מפגינים אנטי-ישראלים הניפו דגלי פלסטין. ושרקו שריקות בוז לישראל אך הם לא נעצרו.

צרפת ניו יורק אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}