ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
גזרת המעונות

גזירת המעונות: המשנה ליועמ"שית הודה שהוראת מעבר אפשרית והותיר מקום לאופטימיות

שרי הממשלה דנו בישיבתה השבועית בהודעת היועמ"שית כי התמיכות במעונות היום לאברכים חייבי גיוס בוטלו. המשנה ליעמ"שית גיל לימון: "אמרנו שאפשר לעשות הוראת מעבר". יריב לוין: "למה לא הצעת לשר העבודה את הפתרון הזה? תציע את הפיתרון הזה!"

גזירת המעונות: המשנה ליועמ"שית הודה שהוראת מעבר אפשרית והותיר מקום לאופטימיות
ישיבת הממשלה צילום: קובי גדעון / לע"מ

בישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) עלתה הטענה שלא ניתן להפסיק את הסבסוד עבור מעונות היום בטענה בשלב הזה כבר מאוחר מידי לבטל את התמיכות למעונות היום והמשפחות זכאיות לקבל על כך הודעה ברורה מראש, בהסתמך על פסיקת בג"ץ מתקופת ליברמן כשר אוצר.

השרה, אורית סטרוק, אמרה בממשלה: "אמנם שנת הלימודים לא התחילה, אבל היא התחילה ברמה העקרונית כי כל הילדים כבר משובצים במעונות וכך גם האימהות שלהם משובצות במקומות עבודה. זה גורם לפגיעה רוחבית במקומות העבודה שלהם".

גיל לימון: "זה נכון ולכן אמרנו שאפשר לעשות הוראת מעבר".

סטרוק: "אם אפשר לעשות הוראת מעבר למה ישר הייעוץ המשפטי יוצא ואומר שהתמיכות מבוטלות?".

יריב לוין: "למה לא הצעת לשר העבודה את הפתרון הזה? תציע את הפיתרון הזה!".

גיל לימון מסביר לשרים את השתלשלות האירועים סביב התמיכות

לימון: "הכל התחיל ממכתב ששלח היועץ המשפטי של משרד האוצר, אסי מסינג, שאמר שמכיוון שבג"ץ קבע שצריכים לבטל את ארבע תמיכות (נוער נושר, ביטו"ל - תשלום מופחת, עמותות שמקדמות דחיית שירות ומעונות היום) שנועדו לעודד לימודים בישיבה למי שחייב גיוס".

בן צור: "בממשלה הקודמת שינו את שם האגף, מאגף לעידוד תעסוקת נשים לאגף לעידוד תעסוקת הורים. את השינוי הכניסו ליברמן ואורנה ברביבאי".

סטרוק: "היינו צריכים לתקן את זה מזמן".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "איך יכול להיות שאף אחד לא שאל את משרד האוצר כלום? לא שאלו אותי כלום, אסי מסינג זה לא משרד האוצר, אני משרד האוצר. סבסוד מעונות היום מקדם נשים ואין לו שום קשר לתקציבי האברך. אתם מחריבים את הכלכלה, מחזירים אחורה מאמץ של 15 שנים. את המכתב שלך נזרוק לפח של ההיסטוריה כי אתם מחריבים את המדינה".

גילה גמליאל לגיל לימון: "איך אתה גוזר על הנשים את הדבר הזה?".

 

 

ישיבת ממשלה גזירת המעונות חוק הגיוס גיל לימון יואב בן צור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}