ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
רישום פרצלציה רצונית

החל מהיום: כך תוכלו לבצע את הרישום ללא צורך בקבלת חותמת מרשות המסים

מעתה ניתן להנפיק את אישורי רשות המסים לצורך בקשה לרישום פרצלציה רצונית דרך האזור האישי באתר רשות המסים, ולהגישם לטאבו בצירוף תצהיר עורך דין, ללא צורך בקבלת חותמת מרשות המסים

החל מהיום: כך תוכלו לבצע את הרישום ללא צורך בקבלת חותמת מרשות המסים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

במסגרת שיתוף פעולה של הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין ("טאבו") במשרד המשפטים ורשות המסים לתיאום רגולציה והקלה על תהליך הרישום, מעתה ניתן להנפיק את אישורי רשות המסים לצורך בקשה לרישום פרצלציה רצונית דרך האזור האישי באתר רשות המסים, ולהגישם לטאבו בצירוף תצהיר עורך דין, ללא צורך בקבלת חותמת מרשות המסים. הנחיה זו מצטרפת להנחיה קודמת שניתנה השנה בנושא הנפקת אישורי רשות המסים לצורך תיקון צו בית משותף.

פרצלציה היא הליך מוכר בעולם הנדל"ן, שבמסגרתו נעשה סדר בשטח מסוים, בקרקע מסוימת או במגרש מסוים. בעגה המקצועית נקרא המהלך הזה "איחוד וחלוקה מחדש" של הקרקע, והוא נועד לחלק את הקרקע בין בעליה כך שניתן יהיה לרשום אותה ברשם המקרקעין, הידוע יותר בשם טאבו . בדרך זו, הקרקע תוסדר בצורה חוקית והגיונית

 הגשת בקשה לרישום פרצלציה רצונית היא פעולה הנדרשת בעת חלוקה יזומה של קרקע בין מספר בעלי זכויות ומחייבת אישור רשות המסים הכולל את פרטי גוש החלקה והצדדים לפעולת החלוקה ו/או איחוד. בנוסף להנפקת האישור באתר הרשות, מעתה ניתן להגיש את האישור גם אם הוא כולל תיאור חלקי של החלקות או של בעלי הזכויות המשתתפים בפרצלציה.

עד כה, כאמור, נדרשה הגעה פיזית למשרדי רשות המסים או הגשת בקשה במערכת פניות הציבור לשם קבלת חותמת רשות המסים על המסמכים הנדרשים בעת הגשת הבקשה. מעתה, על מנת להקל על הציבור, ניתן להפיק את האישורים באזור האישי ולצרפם לבקשה המוגשת לטאבו, בצירוף תצהיר עורך דין המעיד על כך שהבקשה משקפת את זכויות הבעלים/החוכרים של הנכסים, כפי שדווח למנהל מיסוי מקרקעין.

רשות המסים פרצלציה רישום בטאבו בירוקרטיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}