ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
שפך בנזין

מאבטחים מנעו מגבר להצית בית כנסת לפני תפילת מנחה

אתמול בוצע ניסיון הצתה בבית כנסת 'אגודת אחים' בציריך. המאבטחים ראו את המצית בזמן שהוא שפך בנזין מחוץ לבניין, והוא נמלט. בשוויץ דווח, כי האיש לא יציב נפשית, הוא שוויצרי בן 32

מאבטחים מנעו מגבר להצית בית כנסת לפני תפילת מנחה
בית הכנסת אגודת רעים צילום: Google maps

גבר מעורער בנפשו ניסה אתמול בסביבות השעה 20:00 אחרי צהריים להצית בית כנסת באריקה שטראסה בציריך - שוויץ, נסיון ההצתה היה לפני תפילת מנחה. האיש נעצר על ידי משטרת ציריך במהלך הלילה. בשוויץ דווח, כי האיש, בן 32, לא יציב נפשית.

הרשויות מסרו כי נראה כי האיש לא הונע מאידאולוגיה קיצונית, לא מהשמאל ולא מהימין, וגם לא קשור לאיסלם. יהודה שפילמן, חבר המועצה המקומית, אמר כי החשוד ביקר אתמול לפחות במוסד יהודי אחד בעיר לפני שביצע את הפשע וגם לפני מספר ימים. "לכן אני מניח שלא במקרה נפגע בית כנסת" אמר.

שפילמן הוסיף: "זה לא היה פיגוע אקראי - תיעודים מראים כיצד המצית היה בעבר בשכונה". מיד לאחר נסיון ההצתה, הקהילה התפללה תפילת מנחה, המתפללים אכלו סעודה שלישית עם הרב כמידי שבוע, שבת יצאה בציריך בשעה 21:27 שעון מקומי.

המזכיר הכללי של האגודה השוויצרית לקהילות יהודיות (SIG) ג'ונתן קרוטנר, אמר לתקשורת המקומית: "לפי המידע העדכני, אדם שפך בנזין אמש מול בית הכנסת ב-Erikastrasse בציריך. הוא התגלה מיד על ידי אנשי הביטחון, הוא ברח מיד".

משטרת ציריך אישרה את הפרטים: "העבריין לכאורה, כנראה מעורער בנפשו, שוויצרי בן 32, נעצר על ידי משטרת ציריך במהלך הלילה", נכתב בהודעה לעיתונות. "המכון לזיהוי פלילי ביצע בדיקת ראיות בזירת הפשע. משטרת קנטון ציריך השתלטה לאחר מכן על המשך הטיפול בתיקים".

ציריך שוויץ שריפת בית הכנסת בנזין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}