ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
אין להתייצב כלל

חשיפת 'בחדרי' | בויז'ניץ מוציאים מכתב רשמי: "לנתק מגע עם הצבא"

"הנני מודיע בזאת כי אין להתייצב כלל, לא מבוגרים ולא צעירים המקבלים צו ראשון, ויש לנתק כל מגע עם שלטונות הגיוס והצבא. עלינו ‏להבהיר ברורות כי אל להם להפריע ולפגוע בלומדי התורה", דבריו של הרבי מויז'ניץ בשבת האחרונה שנחשפו ב'בחדרי' עכשיו במכתב רשמי

חשיפת 'בחדרי' | בויז'ניץ מוציאים מכתב רשמי: "לנתק מגע עם הצבא"
הרבי מויז'ניץ צילום: שוקי לרר

לאחר שנחשף הבוקר ב'בחדרי חרדים' דבריו של האדמו"ר מויז'ניץ כי אין להתייצב בלשכות הגיוס, מפרסמים בחסידות מבית האדמו"ר את דבריו של הרבי שנאמרו בשבת קודש במעונו בחלדודנא שבבריטניה. 

הדברים גם פורסמו בקו 'מערכת ויזניץ' קו המידע של החסידות שם מסרו את דבריו של הרבי לחסידים.

דבריו של הרבי מויז'ניץ במערכת ויז'ניץ צילום: באדיבות המצלם

במכתב נכתב: "‏יחד עם כל בית ישראל כואבים אנו מאד את המצב הקשה בארץ הקודש אשר זה כעשרה חודשים נמצאים אחב"י בצרה ובשביה בידי הצוררים ימ"ש, רבים נפלו בחרב ומצב המלחמה המתמשך גורם להמשך שפיכות הדמים, מתווספים הרוגים ופצועים, ירחם ד' עליהם וישלח ‏רפואה למכתם ויוציאם מאפילה לאורה. ובנוסף אלפי משפחות גלו מביתם ונודדים ‏במשכנות ארעי והכלל כולו שרוי בעגמת נפש מרובה". 

"ובשבוע האחרון כאשר אימה וחרדה ברחובה של עיר מחמת המציק. אל לנו לחרוד חרדה יתרה ועלינו להתחזק באמונת אומן ‏ולהעתיר מדי יום בעד עמנו ובעד ערי אלקינו כי יראה ד' בעניינו, יחיש רפואה ופדות ‏ויראה אותותיו ויגאלנו גאולה שלמה במהרה".

‏"ועוד זאת, חלף אשר ידעו ויבינו כי אין לנו שיור רק התורה הזאת וכי היא הערובה הצלת העם היושב בציון היא חיזוק לימוד התורה, קמו עלינו בגזירת גיוס איומה ונוראה, ‏ומנסים לגייס לצבא לומדי תורה אשר תורתם מגינה על הארץ הזאת. על כן הוריתי לבני אב"ד קרית ויזניץ שליט"א לצרף חתימתו על קריאת הרבנים ‏שלא להתייצב בלשכות הגיוס. והנני מודיע בזאת כי אין להתייצב כלל, לא מבוגרים ולא צעירים המקבלים צו ראשון, ויש לנתק כל מגע עם שלטונות הגיוס והצבא. עלינו ‏להבהיר ברורות כי אל להם להפריע ולפגוע בלומדי התורה".

את המכתב מסיימים: ‏"אם יהיה שינוי בדבר ההתייצבות לצו ראשון, בע"ה אודיע בענין זה לקראת חודש אלול הבעל"ט".

באדיבות המצלםהמכתב של הרבי מויז'ניץצילום: באדיבות המצלם

הרבי מויז'ניץ גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}