ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
הדאחיה מתרוקנת

בביירות חוששים מעימות צבאי עם ישראל: "אנשים נוהרים החוצה"

חלק מחפשים דירות מחוץ לבירת לבנון, חלק לא ישנים שם בלילה וחלק פשוט עוזבים | תושב הדאחיה סיפר: "האנשים נוהרים החוצה משם, אבל בכללי באזורים אחרים בלבנון החיים שגרתיים. זה אולי הדיסוננס הגדול בביירות ובלבנון בכלל"

בביירות חוששים מעימות צבאי עם ישראל: "אנשים נוהרים החוצה"
תרגיל נגד חיזבאללה בצפון צילום: דובר צה"ל

ברקע החשש מעימות כולל וההמתנה לתגובת חיזבאללה, מתברר שבדאחיה, הפרבר הדרומי של ביירות, לא הכל ורוד בימים שאחרי חיסול רמטכ"ל חיזבאללה והפעילות הגוברת של חיל האוויר בשמי מעוז חיזבאללה. בכאן רשת ב פורסם היום ריאיון עם תושב ביירות שסיפר על הבהלה שאוחזת בתושבים בעיר עקב ההסלמה מול ישראל.

העיתון הלבנוני אל-אח'באר שמקורב לחיזבאללה פרסם אתמול כתבה מפורטת על אווירת נכאים ובהלה בדאחיה, בעקבות ההתפתחויות האחרונות. "הדאחיה נכנסת למלחמה לפני שפרצה", הייתה הכותרת. בכתבה נאמר כי בעקבות החיסול של רמטכ"ל חיזבאללה בדאחיה, פואד שוכר ופעילות חיל האוויר, יש מי שלא לוקח סיכון ועוזב.

לפי הכתבה, יש לא מעטים בדאחיה שמחפשים בימים אלה דירות מחוצה לה מחשש שהמצב יסלים ואחרים פשוט עוזבים. יש מי שנמצאים שם ביום, אבל ישנים בלילה מחוץ לדאחיה והירידה בתנועה בשווקים מורגשת היטב. זה בא לידי ביטוי למשל גם בפחות אנשים שפוקדים את המסעדות בדאחיה שעדיין פתוחות.

תושב הדאחיה בביירות סיפר לרועי קייס בכאן חדשות: "יש התרוקנות בסביבות 30% ממי שהיה שם. ספציפית לגבי הדאחיה, האנשים נוהרים החוצה משם, אבל בכללי באזורים אחרים בלבנון החיים שגרתיים וטבעיים - אנשים מבלים בלילות, הולכים למסעדות, המלונות עדיין מלאים. זה אולי הדיסוננס הגדול בביירות ובלבנון בכלל, בעוד שיש אזורים שאווירת המלחמה כבר נוכחת, באזורים אחרים הכל כרגיל".

"המקום שכן מרגישים היטב את רוחות המלחמה הוא נמל התעופה הבינלאומי של ביירות. אחרי הקריאות של מדינות רבות לאזרחיהן לעזוב את לבנון בעקבות המצב המסלים. מתברר שיש גם לבנונים שלא לוקחים סיכון ועוזבים בעצב רב. כך נשמע אחד מהם בסוף השבוע", כך סיפר תושב ביירות.

לבנון מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}