ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
פרטים חדשים

המחבל בנה פצצה בחצר האחורית שלו בזמן שמשפחתו הייתה בחופשה

אחד המחבלים של דאעש שנעצר באוסטריה הפך לאחרונה לקיצוני לאחר שהושפע ממטיף קיצוני בברלין. הוא החזיק חומרים לבניית פצצה בגינה של הוריו, ותכנן טבח נוראי בהופעה מוזיקלית בווינה

המחבל בנה פצצה בחצר האחורית שלו בזמן שמשפחתו הייתה בחופשה
מחבלי דאעש צילום: סוכנות הידיעות של דאעש

התקשורת הגרמנית פרסמה פרטים חדשים על הטבח הגדול שנמנע באוסטריה. אחד החשודים בתכנון פיגוע תופת, תכנן מרחץ דמים בהופעה מוזיקלית ענקית בווינה בירת באוסטריה. הוא הפך לקיצוני על ידי מטיף שנאה ידוע לשמצה בברלין.

החשוד בן ה-19 העונה לשם ברן א', הפך לאיש דאעש. הוא בנה פצצה בחצר האחורית של הוריו ותכנן לטבוח במשתתפי ההופעות שהיו אמורות להתקיים בסוף השבוע. לפי הדיווח, הוא הושפע באינטרנט ממטיף השנאה האיסלאמי מברלין, אבול בראע, כך לפי מקורות מודיעין גרמניים ששוחחו עם הערוץ BILD הגרמני.

המשטרה פשטה על המסגד שלו ב-2018 בחשד למימון טרור ולאחר מכן סגרה אותו. המקום שימש מוקד לאסלאמיסטים רדיקליים, כולל רדה סיאם, איש דאעש, ודניס קוספרט, אחד ממחבלי דאעש הידועים לשמצה בגרמניה. לאחר סגירת המסגד, עבר המטיף לרשת, שם המשיך להפיץ אידיאולוגיה קיצונית.

ברן א' בנה את הפצצה בזמן שהוריו נמצאים בחופשה בצפון מקדוניה מולדתם. 170,000 איש היו אמורים להשתתף בהופעות ב-8, 9 ו-10 באוגוסט באצטדיון ענק בווינה, אך ההופעות בוטלו.

לפני כמה שנים עברו הוריו של ברן א' שהיגרו לאוסטריה מצפון מקדוניה, יחד איתו ועם אחותו הצעירה לבית חדש שנבנה ברובע נוינקירשן בטרניץ. 

תושבי טרניץ סיפרו לתקשורת המקומית כי ברן, שנולד באוסטריה ולמד בבית ספר מקומי, היה בעבר 'ילד לא מזיק' שנראה לעתים קרובות בג'ינס ונעלי ספורט. הצעיר בן ה-19 נעצר בטרניץ ביום רביעי האחרון, בנוסף נעצר נער בן 17 בווינה שהיה אמור לקחת חלק בפיגוע.

התברר כי ברן א' ושותפו תכננו לתקוף בכניסה, איפה שיש קהל גדול שממתין להיכנס, הם תכננו לתקוף עם סכינים ומצ'טות ואז לפוצץ מטען נפץ ולהתאבד כדי להרוג כמה שיותר אנשים.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי עד לפני שבועיים עבד ברן א' באותו מפעל נירוסטה בטרניץ כמו אביו. הייתה לו גישה למעבדה של המפעל, כולל כימיקלים שונים. במהלך פשיטה על בית המשפחה בטרניץ, נמצאו כימיקלים הדרושים לייצור חומר נפץ.

דאעש אוסטריה וינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}