ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
מצוקת כוח האדם

בשורה לענף הבניה? האוצר מקדם הקלה באגרות על ייבוא עובדים זרים

במסגרת המאמצים להקלת התהליך לייבוא עובדים זרים, פנה שר האוצר לשר הפנים בבקשה, בבקשה לאפשר דחייה של חלק מתשלום האגרות על עובדים זרים, עד למועד הגעת העובד הזר לישראל

בשורה לענף הבניה? האוצר מקדם הקלה באגרות על ייבוא עובדים זרים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', פנה היום (ראשון) לשר הפנים משה ארבל, בבקשה לעדכן את התקנות המגדירות את דרכי תשלום האגרות בגין העסקת עובדים זרים בענף הבניין, במטרה לאפשר דחייה של חלק מהתשלום עד למועד הגעת העובד הזר לישראל ובכך להקל כלכלית על התאגידים.

זאת, במסגרת המאמצים להקלת התהליך לייבוא עובדים זרים ותמיכה במעסיקיהם, ובמענה לפניות תאגידים וקבלנים.

באדיבות המכתב של שר האוצר לשר הפניםצילום: באדיבות

בלשכת שר האוצר, ציינו כי מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" פועלת הממשלה לתמרוץ וחיזוק ענף הבניה למגורים, ומטפלת בין היתר במחסור כוח האדם בענף. במסגרת כך נעשים מאמצים רבים להרחבת מלאי כוח האדם הזמין ובין היתר לאחרונה אושר בהובלת משרד האוצר מענק לתמרוץ עובדים ישראלים בענף בהיקף של עד 21,000₪ לעובד.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מסר: "מפרוץ מלחמת חרבות ברזל קיימתי לא מעט דיונים במשרד האוצר ובפורומים נוספים בנוגע למצוקת עובדים בענף הבניה. עד כה הפחתנו רגולציה והבאנו לכניסתם של למעלה מ-20,000 עובדים זרים לענף. בנוסף, כבר בחודשים הראשונים למלחמה הודעתי על תכנית תמריצים אדירה למי שיכנס לעבוד בענף. המהלך לעדכון התקנות המגדירות את דרכי תשלום האגרות למי שמעסיק עובדים זרים בענף הבניין, יהווה הקלה חשובה על הקבלנים ובעלי המקצוע בענף הבניה, כך שהנטל הכלכלי הרובץ לפתחם עם העסקת עובדים זרים, יופחת ויוסדר מחדש במועדי תשלום המתאימים יותר לרוח התקופה ולמצוקת העובדים בענף. פעילות שוטפת של ענף הבניה היא אינטרס לאומי ואנו נמשיך לסייע לענף תוך שמירה על כלכלתה וביטחונה של המדינה".

משרד האוצר בצלאל סמוטריץ' עובדים זרים ענף הבניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}