ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
מהומות ענק

הרב הראשי של בריטניה: יהודים לכודים בין שמאל קיצוני לימין קיצוני

הרב הראשי של בריטניה, סר אפרים מירוויס קרא "לכל האנשים ההגונים לדחות שנאה מכל מקום שהיא מגיעה". הרב התייחס למהומות בין ימין קיצוני למוסלמים בבריטניה: "יהודים לכודים בין שמאל קיצוני לימין קיצוני"

הרב הראשי של בריטניה: יהודים לכודים בין שמאל קיצוני לימין קיצוני
הרב מירוויס עם מלך אנגליה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בימים האחרונות מתרחשות התפרעויות רבות בבריטניה בין מוסלמים לאנשי ימין קיצוני, "יהודים בריטים רבים מרגישים לכודים בין הימין הקיצוני לשמאל הקיצוני", כך אמר הרב הראשי של בריטניה.

הרב סר אפרים מירוויס כתב בחשבון ה-X שלו: "רבים בקהילה היהודית הבריטית מרגישים לכודים בין הסדן של הימין הקיצוני השונא והפטיש של השמאל הקיצוני הקונספירטיבי".

הוא קרא לכל "האנשים הגונים לדחות שנאה מכל מקום שהיא מגיעה", והוסיף: "זה מה שהופך את בריטניה לגדולה באמת".

הודעתו של הרב מירוויס הגיעה לאחר שקבוצה "אנטי-פשיסטית" פרסמה בעקבות מהומות הימין הקיצוני ברחבי בריטניה בשבוע שעבר בשם "פינצ'לי נגד הפשיזם", עלון הקורא לאנשים "להוציא מפינצ'לי פשיסטים, גזענים, ציונים ואיסלאמופובים".

בציוץ שלו כתב הרב הראשי: "זה ב-DNA שלנו להתנגד ללא פשרות לאידיאולוגיות שסולדות מגיוון, ומעניקות לגיטימציה לאלימות וונדליזם נגד קהילות מיעוטים. עם זאת, הובהר בימים האחרונים שיהודים לא רצויים מהפגנות הנגד".

"המהירות שבה חלקם הרחיבו את התקפותיהם נגד פשיסטים וגזענים, לכלול התקפות על 'ציונים', מסגירה בורות מוחלטת מי הם ציונים ואכן מי הם יהודים", המשיך.

הרב מירוויס גם גינה פעילים שהטילו את האשמה על הפגנות הימין הקיצוני על "מממנים ציונים בחו"ל", בהתייחס להצהרה שפרסמה לאחרונה יו"ר ועדת זכויות האדם האסלאמית (IHRC).

במכתב לשרת הפנים איווט קופר, כתב היו"ר מסעוד שדג'רה: "דרך אנשי הכספים הציונים שלהם בחו"ל, גורמים ימין קיצוני ניצלו את הרצח הטרגי של שלוש נערות צעירות בסאות'פורט כדי להסית את המדינה לפוגרומים נגד מוסלמים ואנשים עם צבע".

הרב הראשי כינה זאת "שקר שאינו משרת שום מטרה מלבד לעורר אנטגוניזם וטינה", ואמר שזה "מטריד מאוד".

 

 

הרב הראשי בריטניה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל הרב אפרים מירוויס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}