ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
ברוך דיין האמת

הנין של הנצי"ב מוולוז'ין: הרב נפתלי צבי יהודה בר אילן זצ"ל

הרב נפתלי צבי יהודה בר אילן זצ"ל רב בית הכנסת החטיבה "המר" ורב שכונת "מערב רחובות" במשך עשרות שנים והוא בן 82 בפטירתו. הלוויתו תתקיים אחר הצהריים בבית העלמין ברחובות

הנין של הנצי"ב מוולוז'ין: הרב נפתלי צבי יהודה בר אילן זצ"ל
הרב נפתלי צבי יהודה בר אילן זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: בליל שבת קודש הלך לעולמו בבית החולים שיבא בתל השומר הרב נפתלי צבי יהודה בר אילן זצ"ל רב בית הכנסת החטיבה "המר" ורב שכונת "מערב רחובות" במשך עשרות שנים והוא בן 82 בפטירתו.

הרב בר אילן, נולד בתל אביב בערב סוכות תש"ג, נכדו של הרב מאיר בר אילן ז"ל, מראשי ומנהיגי תנועת המזרחי ונינו של הנצי"ב מוולוז'ין שעל שמו הוא נקרא בברית.

בשנת תש"כ הגיע לישיבת 'מרכז הרב' שם למד אצל רבותיו הגאונים הרב צבי יהודה הכהן קוק והרב אברהם שפירא זצ"ל. במשך תקופתו בישיבה מסר שיעורים ב'כוזרי'.

כיהן כרב הראשון של קיבוץ בארות יצחק והוביל את תנועת רבני הקיבוצים. היה ממקימי רשת נעם, ממקימי מכון הלכה ברורה וחבר הנהלה ארצית של בני עקיבא.

לחם כצנחן במלחמת ששת הימים והיה ממשחררי ירושלים. חיבר ספרים רבים ביניהם החיבור היסודי 'משטר ומדינה בישראל על פי התורה' - ארבעה כרכים, עליו זכה בפרס הרב קוק.

בשל היותו תלמיד חכם וצאצא של הנצי"ב, אחד מגדולי האחרונים ורבו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק, הרב צבי יהודה היה נעמד בפניו והרב משה צבי נריה היה מכנה אותו 'הנציב הקטן'.

בשיחה שקיים עמו אחד הנכדים ציין הרב בר אילן את האירועים אשר לדבריו הם החשובים בחייו. "ללמוד תורה מפי כמה מגדולי ישראל כגון הרב צבי יהודה הכהן קוק, הרב אברהם שפירא, הרב שאול ישראלי, רבי שלמה זלמן אויערבאך, הרב אלישיב כולם זכרונם לברכה. הקמת בית ספר נעם הראשון בירושלים ואחר כך את בית ספר נעם ברחובות. הרב הראשון של קיבוץ בארות יצחק. זכיתי בפרס הרב קוק של עירית תל אביב על ספרי משטר ומדינה בישראל על פי התורה".

הותיר אחריו את רעייתו הרבנית מינדה שתחי' וארבעה ילדים: ד"ר יחיאל מיכל בר אילן, עו"ד הרב שאול בר אילן, ד"ר רחל קופמן והרב טוביה שלמה בר אילן, מרבני ישיבת הגולן.

הלווייתו תתקיים היום (ראשון) בבית העלמין החדש ברחובות בשעה 16:00.

בני המשפחה יושבים שבעה במלון אריסטוקרט רחוב דמשק אליעזר 14 בבני ברק.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

רחובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}