ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
רגע לפני הישיבה

היועמ"שית: "יש מניעה לקדם את ההצעה שנציב שירות המדינה ימונה ע"י נתניהו"

היועצת המשפטית לממשלה הודיעה כי "יש מניעה לקדם את הצעת ראש הממשלה לכך שנציב שירות המדינה ימונה על ידו באופן אישי ופוליטי, ללא בדיקה מקצועית של כישורים מקצועיים והתאמה". לדבריה, "יש לקבוע הליך תחרותי פתוח"

היועמ"שית: "יש מניעה לקדם את ההצעה שנציב שירות המדינה ימונה ע"י נתניהו"
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רגע לפני ישיבת הממשלה: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיע הבוקר (ראשון) לראש הממשלה נתניהו כי "יש מניעה לקדם את הצעתו לכך שנציב שירות המדינה ימונה על ידו באופן אישי ופוליטי, ללא בדיקה מקצועית של כישורים מקצועיים והתאמה".

לדבריה, "יש לקבוע הליך תחרותי פתוח לבחירת נציב שירות המדינה כדי לאפשר למועמדים מתאימים להתמודד על התפקיד".

כזכור, כפי שדווח מוקדם יותר היום ב'בחדרי חרדים', ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא היום לאישור הממשלה הצעת החלטה לקביעת הליך מינוי נציב שירות המדינה שיבוא במקום פרופ' דניאל הרשקוביץ שצפוי לסיים את תפקידו בחודש הבא.

שר הביטחון יואב גלנט הודיע כי למרות עמדתה של היועמ"שית גלי בהרב מיארה כי ההצעה שמביא ראש הממשלה מעורררת "קשיים משפטיים" הוא יתמוך בהצעה.

"תומך בהצעת ראש הממשלה למנות את נציב שירות המדינה באמצעות ועדה מייעצת כמקובל מאז ומעולם - זה הוא כלי מרכזי המאפשר לממשלה לממש את מדיניותה בהתאם לרצון הבוחר", כתב.

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לגלנט וכתב: "מאז ומעולם לא הייתה בישראל ממשלה שהביאה אסון כבד כפי שהביאה הממשלה הזו. מאז ומעולם לא הייתה ממשלה שריסקה את השירות הציבורי כפי שריסקה הממשלה הזו. מאז ומעולם, לא הייתה ממשלה שהתעסקה בג׳ובים, בטיסות ובכספים קואליציוניים בזמן מלחמה, כמו הממשלה הזו. מאז ומעולם לא הייתה ממשלה שהייתה צריכה למנות כל כך הרבה פרויקטורים, הסתמכה על ארגונים אזרחיים וכשלה בטיפול באזרחים בעת אסון, כמו הממשלה הזו".

יצוין כי עד יום מי שהיה בוחר בנציב שירות הוא ראש הממשלה שלאחר בחירתו היה מביא את המועמד שלו לוועדת המינויים ואז לאישור הממשלה. אלא שלאחרונה היועמ"שית הודיעה כי קיימת מניעה משפטית להליך שהיה מקובל עד כה ויש למנות את הנציב הבא על ידי ועדת איתור שתישלט בידי היועמ"שית.

כעת, על פי הצעת ראש הממשלה, לאחר שהוא יבחר בנציב, הוועדה למינוי בכירים תדון במינוי.

ראש הממשלה נתניהו היועמ"שית יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}