ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
סערת שדה תימן

התביעה הצבאית מבקשת להאריך פעם נוספת את מעצר החיילים

התביעה ביקשה להאריך פעם נוספת את מעצרם של החיילים החשודים בהתעללות במחבל, לצורך ביצוע פעולות חקירה. במקביל, הפרקליטה הצבאית תופיע בוועדת חוץ וביטחון ותשיב לח"כים

התביעה הצבאית מבקשת להאריך פעם נוספת את מעצר החיילים
המהומה בשדה תימן צילום: צילום מסך

התביעה הצבאית ביקשה היום (ראשון) להאריך את מעצרם של החשודים בהתעללות במחבל נוח'בה עד ליום שלישי, לצורך ביצוע פעולות חקירה. התביעה הצבאית הודיעה כי אינה מתנגדת להפניית החשודים לתסקיר מעצר, אשר יבחן אם יש מקום להמליץ על שחרורם לחלופת מעצר.

במקביל, הפרקליטה הצבאית הראשית אלופה יפעת תומר-ירושלמי, תופיע הבוקר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת ותשיב לביקורת של הח"כים על חקירת החיילים החשודים בפרשת ההתעללות במחבל בבסיס שדה תימן.

בשבוע שעבר דווח בכאן רשת ב', כי דוחות רפואיים בפרשת שדה תימן שחוברו במרפאת שדה תימן ובבית החולים מעלים כי ישנו ספק באשר ליכולת הפרקליטות הצבאית להוכיח את החשדות נגד החיילים שנעצרו.

הדוחות קובעים כי אין הוכחות מובהקות לחשדות נגד החיילים שהובילו למעצרם, אך לצד זאת אין אפשרות לשלול אותם באופן מובהק. צה"ל מסר בתגובה: "מאחר והחקירה עודנה מתנהלת לא נוכל להתייחס לטענות".

הבוקר דווח כי המשטרה ומצ"ח יפתחו בחקירה שתעסוק בפריצה לבסיס שדה תימן ולבסיס בבית ליד, זאת שבוע וחצי אחרי וברקע הביקורת הגוברת בציבור על ההתנהלות. 

כזכור, המוני מפגינים פרצו באלימות לבסיס המשטרה הצבאית ובתי הדין הצבאיים בבית ליד ובמקום התפתחו עימותים בין המפגינים לבין שוטרים וחיילים שניסו להדוף את הפריצה וההתפרעות.

המהומות החלו עוד קודם לכן, במתקן הכליאה בשדה תימן הסמוך לבאר שבע, לשם פרצו המפגינים בעידודם של מספר חברי כנסת, לאחר פשיטת המשטרה הצבאית על המקום בבואה לעצור חיילים בחשד להתעללות במחבלי נוח'בה, המוחזקים במתקן מאז שמחת תורה. משם עברו המוחים לבית ליד לאחר שהחיילים הועברו לשם לחקירה.

במהלך ישיבת הקבינט שנערכה ביום חמישי האחרון בבור הקריה בתל אביב דנו השרים על מעצר הלוחמים משדה תימן והתעמתו עם הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי.

הרמטכ"ל הלוי גיבה את המעצר ואמר: "ההחלטה לפתוח בחקירה הייתה החלטה נכונה". השר בן גביר תהה בתגובה: "וגם זה ששלחתם שוטרים צבאיים רעולי פנים לעצור חיילים?".

הרמטכ"ל השיב: "היו חייבים להגיע עם רעלות כי מזהים אותם ויאיימו עליהם. לא הייתה ברירה. שדה תימן צריך להיסגר ומחבלים רק בבתי סוהר ולא אצל חיילים".

השר בן גביר המשיך ותקף: "בוא נודה על האמת: סגרתם את שדה תימן בגלל האג, אתם שוב מפחדים מלחץ". 

הרמטכ"ל: "שוטרים צבאיים צריכים ללכת עם רעלות כי כשמ"פ בצה"ל מתראיין בפנים גלויות צועקים עליו". 

השר יריב לוין תקף: "הם לא צריכים בכלל להתראיין. זה לא תפקידם".

השרה מירי רגב תהתה על אופי המעצר ושאלה: "אני רוצה תשובות: למה מגיעים ככה לחיילים?".

השר בן גביר הצטרף והוסיף: "אי אפשר היה לזמן בטלפון? הם לא עבריינים!".

הרמטכ"ל קרא לשרים לגבות את החקירה ואמר: "צריך אמירות שלכם שיגבו את הפעולה". השר בן גביר השיב: "הגיבוי שלנו, שלי לפחות - הוא ללוחמים. אני מגבה אותם, לא את המעצרים המבישים האלה".

הפרקליטות הצבאית שדה תימן צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}