ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
ביטול הסבסוד במעונות

ש"ס במתקפה על היועמ"שית: "בריונות משפטית אכזרית והתעמרות בילדים"

בש"ס תקפו בחריפות את החלטת היועמ"שית לבטל את הסבסוד במעונות יום לאברכים חייבי גיוס והודיעו כי יבחנו את כל הכלים המשפטיים כדי להיאבק בהחלטה. השר פרוש: "הייעוץ המשפטי חושף את האמת - לא צרכי הצבא מעניינים אותם, אלא אך ורק רדיפה אובססיבית נגד עולם התורה"

ש"ס במתקפה על היועמ"שית: "בריונות משפטית אכזרית והתעמרות בילדים"
כנס ש"ס ירושלים צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

סיעת ש"ס תקפה הבוקר (ראשון) את החלטת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה והודיע כי תבחן את הכלים המשפטיםם שבראשותה על מנת לבטל את החלטתה בנושא הפסקת תקצוב מעונות היום לאברכים חייבי גיוס.

"החלטת היועמ"שית לשלול מאמהות חרדיות עובדות את סבסוד מעונות היום, שלושה שבועות לפני תחילת שנת הלימודים, רק בגלל שהבעל לומד תורה - זו בריונות משפטית אכזרית והתעמרות בילדים חסרי ישע".

עוד נמסר מטעם הסיעה: "מדובר באות קין מחפיר על מצחה של מערכת משפטית האמורה להיות המגן והסעד של נשים שהחליטו להיכנס למעגל העבודה ולתרום למשק הישראלי. תכלית הסבסוד היא עידוד תעסוקת נשים. הנשים החרדיות בשיעור תעסוקת נשים הגבוה ביותר ב OECD. החלטה אומללה זו תחזיר אותן אחורה.

סוגיית מעמדם של בני ישיבות נידונה בימים אלה בועדת חו״ב ונעשים מאמצים להגיע להסדר חוקי בשיתוף פעולה עם מערכת הביטחון. התעמרות בנשים חרדיות עובדות כאמצעי לחץ - היא איוולת מוחלטת שלא תוציא אברך אחד מבית המדרש ותרחיק כל פתרון בנושא. ש״ס בראשות היו״ר הרב אריה דרעי תבחן את הכלים המשפטיים העומדים בפניה כדי לבטל את ההחלטה השערורייתית שדגל שחור מתנוסס מעליה".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש הגיב להחלטת היועמ"שית וכתב: "הייעוץ המשפטי חושף את האמת - לא צרכי הצבא מעניינים אותם, אלא אך ורק רדיפה אובססיבית נגד עולם התורה והמשפחה החרדית. מערכת המשפט גוררת ילדים קטנים לקרב פוליטי ופועלת להרעבתם, אין להם גבולות".

סגן השר אורי מקלב הגיב בציטוט פסוק ממגילת איכה ברוח הימים: שְׂאִ֧י אֵלָ֣יו כַּפַּ֗יִךְ עַל־נֶ֨פֶשׁ֙ עֽוֹלָלַ֔יִךְ הָֽעֲטוּפִ֥ים בְּרָעָ֖ב, רְאֵ֤ה וְֽהַבִּ֔יטָה לְמִ֖י עוֹלַ֣לְתָּ כֹּ֑ה, עוֹלָלִים שָׁאֲלוּ לֶחֶם, פֹּרֵשׂ אֵין לָהֶם. 

תגובת יו"ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף, על החלטת היועמ״ש להפלות ילדים חרדים: "החלטת היועצת המשפטית לממשלה להדיר את ילדי האברכים היא שערורייתית ומפלה. זו פגיעה ישירה בנשים החרדיות היוצאות לעבודה למחייתן, ומבקשות לקיים אורח חיים תורני. 

למותר לציין כי היועמ״ש לא היתה מפרסמת החלטה זהה כנגד אוכלוסייה ערבית שלא משרתת או כלפי ילדי עובדים זרים ומסתננים שנהנים משירותים וקצבאות משל שירתו בצה״ל.

זהו ניסיון נוסף לפגוע בציבור החרדי בדרכים שונות ואכזריות. נסיון שנדון לכישלון. 

יהדות התורה תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כדי לבטל את רוע הגזירה הזו ולהבטיח שמשפחות האברכים לא ייפגעו. נדרוש דיון דחוף בממשלה ובכנסת בנושא ונפעל לתיקון המצב בהקדם."

ש"ס מעונות יום גלי בהרב מיארה מאיר פרוש אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}