ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
החקירה גילתה

לאחר טבח 7 באוקטובר, לשכתו של חמינאי שלחה הוראות לפעילים בגרמניה

מסמכים חסויים מגלים מדוע משרד הפנים הפדרלי הגרמני סגר את המסגד הכחול בהמבורג. נמצאו גם מסמכים המצביעים על גיוס כספים עבור חיזבאללה והמורדים החות'ים בתימן

לאחר טבח 7 באוקטובר, לשכתו של חמינאי שלחה הוראות לפעילים בגרמניה
המסגד הכחול של המרכז האסלאמי בהמבורג צילום: Iran international

העיתון "דר שפיגל" בגרמניה חשף כי ראש המרכז האסלאמי בהמבורג קיים קשר פעיל עם בכירים באיראן וסייע בגיוס כספים לארגוני טרור. המידע הושג בפשיטה משטרתית על המקום ומעשרות מסמכים ומכשירים ניידים שהוחרמו. המסמכים מגלים מדוע משרד הפנים הפדרלי סגר את "המסגד הכחול" בהמבורג.

עוד דווח, כי ראש המרכז האיסלאמי קיים קשר עם לשכתו של חמינאי, וסייע במימון טרור. מוחמד האדי מופתא, הוא ראש המרכז האסלאמי בעיר המבורג, הוא קיים קשר טלפוני הדוק עם מהדי מוסטפהווי, בכיר בלשכתו של מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי.

החקירה גילתה כי מיד לאחר טבח 7 באוקטובר, לשכתו של חמינאי כבר שלחה לראש המרכז האיסלאמי את הנרטיב שאיראן רוצה שיופץ בגרמניה על המתקפה.

עוד דווח, כי נמצאו גם מסמכים המצביעים על גיוס כספים עבור חיזבאללה והמורדים החות'ים בתימן. במקום נמצאו מסמכים עם חותמת של חמינאי שכללו העברות כספים ל"מבצעים בתימן".

כפי שדיווחנו ב-24.07, עשרות שוטרים פשטו על המסגד הכחול המפורסם בהמבורג, המסגד הממוקם באזור יוקרתי מרכזי של העיר הצפונית בגרמניה, מנוהל על ידי המרכז האסלאמי של המבורג, ששירות הביון הפנימי של גרמניה הודיע כי הוא נשלט על ידי איראן.

ממשלת גרמניה אסרה כל פעילות של המרכז בהמבורג. המרכז הואשם ב"קידום האידיאולוגיה של ההנהגה האיראנית" ובתמיכה בחיזבאללה בלבנון, כאשר המשטרה פשטה על 53 נכסים ברחבי המדינה.

האיסור על פעילות המרכז האיסלאמי בהמבורג, ועל ארגונים הקשורים אליו הגיע לאחר שהתגלה הקשר עם איראן. שרת הפנים, ננסי פאסר, אמרה כי החומר שנאסף בחקירה "אישר את החשדות החמורים עד כדי כך שהודענו על האיסור".
 

גרמניה איראן מלחמת חרבות ברזל האיתוללה עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}