ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
גזירה חדשה

היועמ"שית: "המדינה אינה מוסמכת לממן מעונות יום עבור חרדים חייבי גיוס"

לאור פסיקת בג"צ בעניין גיוסם לצה"ל של בני הישיבות, המשנה ליועמ"שית הבהיר כי בהתאם למצב החוקי הקיים לא ניתן לממן יותר סבסוד מעונות יום לחרדים חייבי גיוס. ההחלטה תקפה כבר לשנת הלימודים הקרובה: "אין עוד סמכות לעודד במסגרת מבחני מעונות היום את לימודיהם התורנים"

היועמ"שית: "המדינה אינה מוסמכת לממן מעונות יום עבור חרדים חייבי גיוס"
כיתת לימוד צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

המשנה ליועמ"שית גיל לימון הודיע הבוקר (ראשון) לשר העבודה יואב בן צור כי המדינה אינה רשאית לממן יותר סבסוד למעונות יום עבור אברכים המועמדים לגיוס זאת כבר משנת הלימודים הקרובה.

לדברי היועמ"שית, "קיימת זיקה בין דחיית השירות לבני הציבור החרדי ובין לימודיהם התורניים. זיקה זו יסודה בהיותם של הלימודים התורניים התכלית הבסיסית להימנעות מגיוס, והפעילות הבלעדית שבה אמור המלש"ב החרדי לעסוק, כתוצאה מכך, עם פקיעת מקור הסמכות החוקי לדחיית השירות הגורפת, נשמט אף הבסיס החוקי למימון הממשלתי המיועד לעידוד לימודיהם של המלש"בים החרדים.

שנית, היותם של מבחני התמיכה במעונות היום כלי בידי המדינה לעודד את שילובם של הורים בשוק העבודה, כאשר אחת הפעילויות שהמבחנים ראו בהם שווי ערך לעבודה או ללימודים מכווני תעסוקה, בצד שירות צבאי סדיר ושירות לאומי, הם לימודים תורניים של מלש"בים, אלא שהיעדר בסיס חוקי מביא לכך שאין עוד סמכות לעודד במסגרת מבחני מעונות היום את לימודיהם התורנים של מי שמיועדים לשירות ביטחון, אך לא התייצבו וגויסו לשירות". 

המשנה ליועמ"שית אינה מקבלת את טענת שר העבודה יואב בן צור כי יש לדחות את ההחלטה לשנת הלימודים הבאה וקובעת כי "ככל שתוצג במהלך הימים הקרובים תשתית מקצועית התומכת בקביעתה של הוראת מעבר קצרה, במסגרת גיבוש מבחני התמיכה לשנת הלימודים הבאה, הדברים ייבחנו כמקובל". 

עם זאת הוא הבהיר כי "סדר קבלת הילדים למעונות היום ולמשפחתונים לשנה"ל תשפ"ה ייוותר על כנו, בעוד שסבסוד שכר הלימוד עבור ילדיהם של משפחות שהאב בהן הוא מלש"ב יותאם למסקנות המשפטיות שבמכתב זה". 

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש אמר: "הייעוץ המשפטי חושף את האמת - לא צרכי הצבא מעניינים אותם, אלא אך ורק רדיפה אובססיבית נגד עולם התורה והמשפחה החרדית. מערכת המשפט גוררת ילדים קטנים לקרב פוליטי ופועלת להרעבתם, אין להם גבולות".

סגן השר אורי מקלב הגיב בציטוט פסוק ממגילת איכה ברוח הימים: שְׂאִ֧י אֵלָ֣יו כַּפַּ֗יִךְ עַל־נֶ֨פֶשׁ֙ עֽוֹלָלַ֔יִךְ הָֽעֲטוּפִ֥ים בְּרָעָ֖ב, רְאֵ֤ה וְֽהַבִּ֔יטָה לְמִ֖י עוֹלַ֣לְתָּ כֹּ֑ה, עוֹלָלִים שָׁאֲלוּ לֶחֶם, פֹּרֵשׂ אֵין לָהֶם. 

 

 

 

גיל לימון סבסוד מעונות יום יואב בן צור חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 97 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}