ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
"לשחרר את החבל"

בכירים בצה"ל קראו לדרג המדיני לאפשר פעולה משמעותית מול חיזבאללה

ברקע ההערכות לתגובה הצפוייה לחיסול פואד שוכר, בכירים בצה"ל טענו שהדרג המדיני צריך "לשחרר את החבל" ולאפשר פעולה תקיפה מול חיזבאללה

בכירים בצה"ל קראו לדרג המדיני לאפשר פעולה משמעותית מול חיזבאללה
חילופי אש בין צה"ל לחיזבאללה צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

במקביל להיערכות בתוך ישראל לתקיפה מצידן של חיזבאללה ואיראן בתגובה לחיסוליהם של פואד שוכר ואיסמעיל הנייה, בכירים בצה"ל אמרו שהדרג המדיני צריך "לשחרר את החבל ולאפשר פעולה חזקה מול חיזבאללה" - כך דווח ב"חדשות 12". 

לטענת הבכירים יש לשחרר את החבל גם במחיר של הסלמה אל מול פעולות חיזבאללה. קריאה זו של הדרג הצבאי מגיעה במקביל להידוק הקשרים עם מדינות הקואליציה. 

אתמול הערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" דיווח כי גורמים ערבים יצרו קשר עם חיזבאללה וביקשו לדחות את התגובה על חיסולו של פואד שוכר לאחרי 15 באוגוסט מועד חזרת המשא ומתן בנושא עזה.

לאחרונה דווח כי האמריקנים חוששים שישראל תבצע "פעולות מנע", ואמרו לישראל ש"מתקפות מנע תהיה רעיון רע" ואסור לעשות זאת. מצב המתיחות עדיין בשיא והחששות גבוהות, אבל האמריקאים אופטימיים: "כל יום שעובר ללא פיצוץ הוא דבר טוב", כך לפי גורם אמריקאי.

עוד לפני כן, שר החוץ הלבנוני בו-חביב פירסם הודעה בה כתב כי "המאמצים שעשו שלושת המנהיגים של ארה"ב, מצרים וקטאר ראויים לשבח. ממשלת לבנון סבורה כי אין מקום לעיכוב נוסף וקוראת לכל הצדדים להאיץ את תהליך שחרור החטופים, הפסקת האש ויישום ההסכם".

חיזבאללה לבנון צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}