ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
מתגמש במגעים

בקואליציה טוענים: "נתניהו מבין שעסקה תפיל את הממשלה - ומוכן לכך"

בכירים בקואליציה המקורבים לראש הממשלה נתניהו סבורים כי "הוא מבין שעסקה תפיל את הממשלה - ומוכן לכך". במקביל, ישראל התגמשה בתחום ניטור עליית החמושים לצפון הרצועה

בקואליציה טוענים: "נתניהו מבין שעסקה תפיל את הממשלה - ומוכן לכך"
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: לשכת ראה"מ

שני בכירים בקואליציה שנחשבים מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו לאחרונה כי "הוא מבין שעסקה תפיל את הממשלה - ומוכן לכך", כך דווח ב"ווינט". 

לפי הדיווח ישראל מתגמשת במגעים בתחום ניטור עליית החמושים לצפון רצועת עזה. כרגע הניסוחים המוצעים בעניין מעורפלים, זאת למרות שראש הממשלה הציב זאת כתנאי. 

בשבוע הקרוב בכירים אמריקנים צפויים להגיע לאזור במטרה לקדם את העסקה, בהם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, ראש ה-CIA ביל ברנס ויועצו הבכיר של ביידן ברט מקגורק. 

בישראל דורשים במסגרת כל עסקה, שליטה בציר פילדלפי - וקביעה שחמאס לא ישהה במעבר רפיח. בנוסף, המילה "מנגנון הפיקוח" לא מופיעה בדרישות, אך נכתב כי מניעת מעבר חמושים לצפון הרצועה יובטח "באופן מוסכם" בין הצדדים. 

כמו כן, בישראל דורשים למקסם את מספר החטופים החיים שישוחררו, תוך השארת ההחלטה בידיה הקובעת מי מהחטופים יוגדר כשחרור הומניטרי. עוד דורשים בישראל כי אסירים עם דם על הידיים שישוחררו במסגרת העסקה - יגורשו מחוץ לרצועת עזה.

עסקת החטופים חמאס ראש הממשלה נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}