ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
הורה לבנו לחתום

האדמו"ר מויז'ניץ בהוראה לחסידים: "לא להתייצב כלל בלשכות הגיוס"

פרסום ראשון: במהלך סעודה שלישית במקום מנוחתו של הרבי מויז'ניץ באנגליה, הורה הרבי שלא להתייצב כלל בלשכות הגיוס וסיפר כי הורה לבנו לחתום על מכתב גדולי התורה מהציבור החסידי שאף בחור לא יתייצב. 'בחדרי חרדים' מביא את דבריו של הרבי

האדמו"ר מויז'ניץ בהוראה לחסידים: "לא להתייצב כלל בלשכות הגיוס"
האדמו"ר מויז'ניץ צילום: א. אייזנבאך

המאבק בגזירת הגיוס: האדמו"ר מויז'ניץ הורה לחסידיו לא להתייצב כלל בלשכות הגיוס, בסעודה שלישית במעון הנופש בחלדודנא שבבריטניה שם שוהה הרבי בשבועות האחרונים הורה הרבי שלא להתייצב כלל בלשכת הגיוס. את הדברים מסר בפני מקורביו ובני המשפחה השוהים עמו ובראשם הרבי מויז'ניץ בית שמש. 

הרבי סיפר כי ביקש מבנו בכורו הרה"צ רבי חיים מאיר הגר אב"ד קרית ויז'ניץ שיחתום על מכתב האדמו"רים וראשי הישיבות החסידיות נגד ההתייצבות, ושהוא מבקש שיורו בשמו שאף אחד לא יתייצב לשום צו בעת הזאת. ואם יהיה שינויים יעדכנו את הבחורים.

לפני פחות משבוע פורסם ב'בחדרי חרדים' המכתב של  גדולי התורה מהציבור החסידי ובראשם גדולי וצדיקי האדמו"רים שלא להתייצב בלשכות הגיוס. 

במכתב עליו גם חתום בן הרבי מוזי'ניץ שם נאמר כי זה על דעת כל גדולי הדור: "היות ובימים אלו שלחו רשויות הצבא צווי התייצבות לבחורים ואברכים חרדים לצורך גיוסם לצבא ה"י. הננו להבהיר שכבר הורו מרנן ורבנן גדולי ומאורי ישראל זצוק"ל ויבלחט"א שאסור להתגייס בשום אופן לצבא, וגם אם יקימו פלוגות וחטיבות חרדיות למהדרין, כבר הוכיחו בעצמם שנים רבות שאינן עומדים בזה כלל".

"ואפילו אם בתחילה הולכים במקצת לקראת החרדים, לאחר זמן אי אפשר להישאר שם כלל שומר תורה ומצות כהלכה, ואפילו אם יאמרו שעכשיו יעמדו בכל התוקף שיוכלו להישאר שם חרדים למהדרין, אין להם על פי דין תורה שום נאמנות על זה. אנו יודעים בבירור גמור שאין שום גדול בישראל שחולק על דברים אלו".

"ועל כן הננו להורות על דעתם של כל גדולי הדור שליט"א שכל הבחורים והאברכים שקיבלו ציווי התייצבות לצורך גיוסם לצבא אסור להם להתייצב כלל בלשכת הגיוס. והשם יתברך ישמור את עמו ישראל שיוכלו לעמוד בכל הנסיונות ולהישאר יהודים נאמנים להשם ולתורתו".

בעבר כבר הורה הרבי שלא להתייצב בלשכות הגיוס, לפני כעשור הצטרף להוראה כפי דעתו של מרן הגר"ש אויערבאך זצ"ל, ורק לאחר שהובטח לו כי העניינים סודרו הורה לחזור להתייצב. כעת, שצה"ל החליט לשלוח צווים לבחורי ישיבות הורה הרבי שוב שלא להתייצב כלל. 

בציבור החרדי לא מתפשרים לנוכח צווי הגיוס שנשלחו וכפי שפרסמנו לראשונה ב'בחדרי חרדים' לפני חודש, מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש הורה שלא להתייצב ואף קרא בשיחותיו למסור נפש על כך. כך גם לאחר מכן ראש הישיבה הגר"ד לנדו קרא במכתב שפורסם שלא להתייצב לאף צו מהצבא. 

קודם לכן זקן חברי מועצת גדולי התורה הגרמ"צ ברגמן אף התבטא בחריפות על שר הביטחון ששולח צווים: "כל אחד יודע, שאפילו יום אחד שבחור יהיה בצבא אז זה ממש שמד! כל המלחמה עכשיו זה מלחמה עבור המלך, עבור הקב"ה. עכשיו צריך לדעת שאסור לשתף פעולה איתם. "בא טיפש אחד ושולח צווים בשביל הגיוס. דיברנו כבר כמה פעמים שמחויבים למסור את הנפש על זה".

כך גם מועצת חכמי התורה של ש"ס הודיעה שלא לשתף פעולה כלל ולא להתייצב לאף צו.

הרבי מויז'ניץ גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}