ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
לאחר שנות ייסורים

בעל 'ארץ הצבי': הבחור החשוב הרב צבי אריה פליגלמן ז"ל

הבחור החשוב בעל הייסורים ר' צבי אריה פליגלמן ז"ל מישיבת 'קול תורה' בירושלים, שחיבר ספרים רבים והיה בעל ייסורים במשך עשרות שנים ובביתו היו מוסרים ועדים גדולי ראשי הישיבות והמשגיחים, הלך לעולמו בגיל 53

בעל 'ארץ הצבי': הבחור החשוב הרב צבי אריה פליגלמן ז"ל
ר' צבי אריה פליגלמן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הבחור החשוב בעל הייסורים ר' צבי אריה פליגלמן ז"ל מישיבת 'קול תורה' בירושלים והוא בן 53 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בשכונת גבעת שאול בירושלים בכ"ז אדר תשל"א להוריו הרב ישכר דב פליגלמן שיבלחט"א ולאמו מרת גיטל גיטה. 

צבי אריה, המכונה בפי כל צביקה, נולד משותק עם ניוון שרירים, אך לא נתן למחלתו הנדירה להקשות על חייו. 

הוא נכנס ללמוד בהיכלה של ישיבת 'קול תורה' בשכונת בית וגן בירושלים, שם שקד על התורה והוציא לאור קונטרסים רבים תחת השם 'ארץ הצבי'. ביתו בגבעת שאול הפך 'לבית ועד' לשם היו עולים רבים מגדולי ישראל וראשי הישיבות למסור ועדים. 

באדיבות המצלםעם הגר"א ארלנגר זצ"ל בקול תורהצילום: באדיבות המצלם

במשך שנים רבות זכה לקיים כל חודש את 'בית ועד', שיחה מאחד מגדולי התורה בנסגרת הוועד החודשי בביתו, מהוועדים הללו יצאו סדרת הקונטרסים 'בית ועד' שהיו ללהיט בעולם הישיבות, מורו ורבו רה"י הגרב"ש הכהן דויטש אליו היה רבי צבי אריה מקורב עד מאוד, התבטא פעם לרב צבי אריה אני סופר את הימים עד שייצא כבר 'בית ועד' חדש.

ר' צבי אריה עמל בתורה במסירות נפש של ממש, היו לו חברותות סביב כל שעות היום, וכן היה מתאמץ להשתתף בשיעורי ראשי הישיבות והרמים בקול תורה, ובפרט בשיחות של המשגיח הגה"צ רבי יצחק ירוחם בורדיאנסקי, וכן היה קשור מאוד עם הגר"ש פוברסקי זצ"ל מראשי הישיבה ועם יבדלו לחיים שאר צוות ישיבת קול תורה.

באדיבות המצלםעם מורו ורבו הגרב"ש דויטשצילום: באדיבות המצלם

רבים מגדולי ישראל רחשו לו הערכה רבה, מרן רה"י הגר"ש אויערבאך זצ"ל בזמנים שהיה מגיע לבקר בישיבת קול תורה, היה נוהג להתעניין בשלומו של ר' צבי אריה, ופעם התבטא מרן הגר"ש זצוק"ל כי לראות את המסירות נפש של רבי צבי אריה לתורה מקבלים חיזוק, גם אצל מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל זכה צבי אריה לקירוב מופלג, מרן הגר"ח נהג לקבלו בהארת פנים גדולה, כמו כן המשגיח הגר"ח וואלקין זצ"ל שהיה מגיע רבות לביתו במסגרת בית ועד, התבטא כי יוצאים מחוזקים מהבית הזה, ונהג לשבח גם את הוריו ובני המשפחה על התמסרותם לתורת בנם. 

באדיבות המצלםעם רה"י הגרב"ד פוברסקיצילום: באדיבות המצלם

בישיבת 'קול תורה' בבית וגן היה מושג שנקרא  "כח צביקה" - בין הארגונים הבולטים בישיבה, נקרא על שמו. חברי הכח דואגים לכל תפקודיו הרגילים ומתמסרים להביאו לישיבה, הארגון נוסד לפני למעלה משלושים שנה וחברים בו כארבעים בחורים, הכוח מארגן "ועדים" - שיחות מוסר לקבוצות קטנות, אשר בו מתארחים ראשי הישיבות והמשגיחים ומוציאים לאור את הקונטרסים בשם 'בית ועד' ו'ארץ הצבי'. 

ר' צבי אריה היה מחייב את כולם בהיותו בעל ייסורים שלא נתן מנוח לנפשו והיה מוסר נפש לתורה. 

צביקה לא הותיר אחריו זרע של קיימא והציבור נקרא ללמוד לעילוי נשמתו של ר' צבי אריה בן ר' ישכר דב. 

מסע הלוויה תצא הבוקר (ראשון) בשעה 11:30 מישיבת 'קול תורה' ברחוב הפסגה בשכונת בית וגן בירושלים דרך ביתו ברחוב גבעת שאול 26 להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

באדיבות המצלםהגר"י אזרחי בביתו של צבי אריה פליגלמן ז"לצילום: באדיבות המצלם

צבי אריה פליגלמן ישיבת קול תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}