ח' אלול התשפ"ד
11.09.2024
"חד-צדדיות"

משרד החוץ: "נורבגיה איבדה את אמון ישראל, מסרבת להכריז על חמאס כארגון טרור"

בנוגע לסנקציות שהטילה ישראל על נורבגיה, משרד החוץ מסר כי "מדיניות ממשלת נורבגיה כלפי ישראל מאז 7 באוקטובר היא קיצונית, חד-צדדית ואנטי-ישראלית". בשבוע שעבר ישראל ביטלה את העברת כספי הסילוקין מהרשות הפלסטינית למשמורת באוסלו

 משרד החוץ: "נורבגיה איבדה את אמון ישראל, מסרבת להכריז על חמאס כארגון טרור"
אוסלו, נורבגיה צילום: מרדכי לובעצקי

בנוגע לסנקציות שהטילה ישראל על נורבגיה מסר משרד החוץ, כי "ישראל פועלת על פי הסכמי הביניים ביחס להסדרי הייצוג מול הרשות הפלסטינית. מדיניות ממשלת נורווגיה כלפי ישראל, מאז המתקפות הברוטליות של חמאס, חזבאללה, איראן, החות׳ים ואחרים כנגד ישראל היא קיצונית, חד-צדדית ואנטי-ישראלית".

עוד נמסר: "ממשלת נורווגיה שרק בשבוע שעבר בחרה לתמוך בהליך המופרך נגד ישראל בהאג, הכירה במדינה פלסטינית, וגם כיום, בדיוק עשרה חודשים אחרי הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, מסרבת להכריז על חמאס כארגון טרור, איבדה את אמון ישראל ואת תפקידה המיוחד מאז הסכמי אוסלו. מדיניות קיצונית זו של ממשלת נורווגיה מונעת ממנה כל יכולת להמשיך ולהיות שותפה להידברות או פעילות מול ישראל בנושא הפלסטיני".

בהודעת משרד החוץ נאמר עוד: "חד-צדדיות היא אינה הדרך להשפיע על הנעשה באיזורנו והיא וודאי אינה הדרך לקדם סיכוי למו״מ לשלום אמיתי. ישראל תמשיך לכבד את החוק הבינ״ל ומחויבויותיה המשפטיות, תמשיך להגן על עצמה ותמשיך לפעול למען עתיד שבו ילדי כולם יוכלו לחיות בשלום".

כזכור בשבוע שעבר ישראל ביטלה את העברת כספי הסילוקין מהרשות הפלסטינית למשמורת באוסלו - זאת במסגרת צעדי הענישה השונים שמטילה ישראל על מדינות שהכירו במדינה פלסטינית בחודשים האחרונים.

מאז פרצה המלחמה נוקטת נורבגיה בקו קשה מול ישראל, וקראה לה פעמים רבות לסיים את המלחמה. שרים בכירים במדינה סיפקו מספר אמירות קשות נגד ההתנהלות הישראלית. 

ישראל בוחנת באמצעות ארה"ב הסכם עם מדינה אחרת שתחליף את נוברגיה. בישראל מנסים לשכנע את שוויץ לקבל את תפקיד הנאמנות לכספי הסילוקין.

נורווגיה סנקציות הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}