י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מתלבטים ומסתייגים

באיראן טוענים: נרצה להגיב בעיתוי ואופן שלא יסכל הפסקת אש בעזה

באיראן טוענים כי ירצו להגיב על חיסול הנייה בעיתוי ואופן שלא יסכל הפסקת אש בעזה. לצד זאת, דובר משרד החוץ האיראני אמר כי "הדרך היחידה להתמודד עם היישות הזו היא פעולה נחרצת של מדינות האסלאם"

באיראן טוענים: נרצה להגיב בעיתוי ואופן שלא יסכל הפסקת אש בעזה
איראן, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

במקביל לדריכות בישראל לקראת התגובות הצפויות של חיזבאללה ואיראן לחיסול הבכירים בטהרן ובדאחייה, באיראן טוענים כי ירצו להגיב על חיסול הנייה בעיתוי ואופן שלא יסכל הפסקת אש בעזה. 

המשלחת האיראנית לאו"ם פרסמה הודעה לפיה "כל הסכם שיהיה מקובל על חמאס יהיה מקובל עלינו. המשטר הישראלי הפר את הריבונות של איראן בפעולת הטרור האחרונה שביצע. יש לנו זכות להגנה עצמית. עם זאת, אנחנו מקווים שהתגובה שלנו תתבצע בעיתוי ובאופן שלא יפגע בהפסקת האש הפוטנציאלית". 

במקביל, דובר משרד החוץ של איראן, נאסר כנעאני גינה בחריפות את תקיפת צה"ל בבית הספר א-תאבעין בעזה במהלכה חוסלו כ-19 מחבלים. לאחר התקיפה אמר: "זו הוכחה לפשעי רצח עם, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות בו זמנית". 

"המשך התקיפות מוכיח שוב כי ישראל לא מחויבת להחלטות בינלאומיות ולעקרונות הומניטריים ומוסריים. הדרך היחידה להתמודד עם היישות הזו (ישראל) היא פעולה נחרצת של מדינות האסלאם ותמיכה מעשית בעם הפלסטיני ובהתנגדותו", הוסיף. 

אתמול מקורות אמריקנים וישראלים אמרו ל"גארדיאן" כי בימים האחרונים טהרן עדיין מתלבטת בנוגע להיקף תגובתה, זאת לאחר לחץ דיפלומטי משמעותי להימנע מפגיעה באזרחים. 

לפי הדיווח נראה שאיראן צפויה למקד את את המתקפה במי שלפי פרסומים זרים אחראי לחיסולו של איסמעיל הנייה - המוסד, או גורמים הקשורים אליו.

איראן מלחמת חרבות ברזל עסקת חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}