י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
"שערורייתי ואבסורדי"

ארה"ב במתקפה חריפה על סמוטריץ': "מסכן חיי חטופים"

דובר הבית הלבן פתח במתקפה נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "דעותיו מביאות להקרבת חיי החטופים. מביש להגיד שביידן תומך בעסקה שמסכנת את בטחון ישראל"

ארה"ב במתקפה חריפה על סמוטריץ': "מסכן חיי חטופים"
סמוטריץ' בישיבת הסיעה צילום: Chaim Goldberg/Flash90

לאחר הביקורת שלו על הצהרת המתווכות בעניין הצורך הדחוף בעסקת חטופים, דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ון קירבי תקף את שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. 

"הצהרות גורמים בישראל שתוקפות את העסקה - מסכנות את חיי החטופים והאינטרסים הביטחוניים הלאומיים של ישראל. מבקרים, כמו בצלאל סמוטריץ' למשל, טענו שעסקת החטופים היא כניעה לחמאס, או שאין להחליף חטופים באסירים", אמר. 

עוד הוסיף: "סמוטריץ' מציע בעצם שהמלחמה צריכה להימשך ללא הגבלה וללא סיבה, ושחייהם של בני הערובה לא צריכים להיות דאגה אמיתית כלל. הטיעונים שלו שגויים לחלוטין ומטעים את הציבור הישראלי. אלה הערות לא נכונות, שערוריתיות ואבסורדיות. הדעות שלו מסכנות את חייהם של החטופים ואת ביטחון ישראל בשלב קריטי של המלחמה".

דברים אלו מגיעים בעקבות דברי שר האוצר לפיהם "את החטופים אכן הגיע הזמן לשחרר כבר מזמן. את המחבלים המתועבים רוצחי היהודים ממש לא הגיע הזמן לשחרר. ובעיקר, ממש לא הגיע הזמן לעסקת כניעה שתפסיק את המלחמה לפני השמדת הנאצים של חמאס דעאש ותאפשר להם להשתקם ולחזור לרצוח יהודים שוב".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לדברי קירבי: "אני מכבד את עמדת ארה״ב ומודה לה על התמיכה בישראל מול האיומים האזוריים, אך אני מצפה ממנה לכבד את הדמוקרטיה הישראלית ואת עמדת אזרחי ישראל ונבחרי הציבור שלה ביחס להחלטות שישפיעו על ביטחון המדינה". 

"כפי שארה״ב היתה דוחה לחצים בינלאומיים להגיע להסכם כניעה עם אל קאעידה ובן לאדן כך ישראל לא תיכנע לשום לחץ חיצוני שיביא לפגיעה בביטחון ישראל. הסכם כניעה לסינוואר, שמפקיר למוות את רוב החטופים, שמשחרר רבי מרצחים, מחזיר את המחבלים לצפון הרצועה, מפקיר את הגבול ומאפשר לחמאס להבריח אמצעי לחימה ולשקם את כוחו כדי לשוב ולתקוף את ישראל כזרוע של איראן הוא רע לישראל ומסכן את ביטחונה ונתנגד אליו בכל כוחנו. שום ביקורת ושום מתקפה לא יסיטו אותי מהמטרה", הוסיף.

בצלאל סמוטריץ' ג'ון קירבי הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}