י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
התגובות נגד ישראל

גינוי עולמי לתקיפת המחבלים בבית הספר

שר החוץ הבריטי דייוויד לאמי אמר כי הוא "מזועזע מהתקיפה". האיחוד האירופי: "אין הצדקה למעשי הטבח האלה. אנו מזועזעים ממספר ההרוגים הכולל הנורא"

גינוי עולמי לתקיפת המחבלים בבית הספר
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל, מתנגד חריף של ישראל בעזה ואנטישמי גדול, גינה את תקיפת צה"ל בבית ספר בעזה בו חוסלו 19 מחבלים. הוא ציין כי בשבועות האחרונים כבר הותקפו כמה וכמה בתי ספר ברצועה שלפי צה"ל פעלו מהם מחבלים: "אין הצדקה למעשי הטבח האלה. אנו מזועזעים ממספר ההרוגים הכולל הנורא", תקף בורל.

שר החוץ הבריטי דייוויד לאמי אמר כי הוא "מזועזע מהתקיפה, ישראל חייבת לציית למשפט ההומניטרי הבינלאומי". הוא ציין כי "על חמאס להפסיק לסכן אזרחים".

צרפת פרסמה גינוי חריף גם היא: "כבר כמה שבועות שבתי ספר מותקפים בעזה שוב ושוב, עם מספר בלתי נסבל של קורבנות אזרחים. צרפת מזכירה שישראל מחויבת לכבד את המשפט ההומניטרי הבינלאומי, וחוזרת על קריאתה לשחרור ללא תנאי של כל החטופים, לצד הפסקת אש מיידית לנוכח מצב החירום ההומניטרי בעזה".

דוברת משרד החוץ של רוסיה, מריה זכרובה פרסמה גינוי: "מוסקבה מזועזעת עמוקות ממה שקרה. אנו מביעים את תנחומינו הכנים לקרובים של הקורבנות, ומאשרים מחדש את עמדתנו העקרונית והעקבית לגבי הצורך בציות קפדני למשפט ההומניטרי הבינלאומי. אנו מציינים בצער כי התקפות מסוג זה ברצועת עזה, שקורבנותיהן הם אזרחים, הן שיטתיות. אנו קוראים לצד הישראלי להימנע מתקיפות של מטרות אזרחיות - שאין ולא יכול להיות תירוץ עבורן".

כזכור היום צה"ל ושב"כ תקפו מחבלים שפעלו במפקדה צבאית שמוקמה במסגד במתחם בית ספר 'אל-תבאעין'. חוסלו לפחות 19 מחבלים, פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי, שפעלו לקידום פעילות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל מתוך המתחם.

 

מחבלים עזה מלחמת חרבות ברזל צרפת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}