י' אלול התשפ"ד
13.09.2024
מאחורי הקלעים

דיווח: המהלך החשאי של הפלסטינים לקראת העצרת הכללית של האו"ם

הפלסטינים ינסו לחשק את ישראל בפתח העצרת הכללית של האו"ם ויבקשו לקבוע שהיישובים ביו"ש מנוגדים לחוק הבין-לאומי. ההצעה שמתכתבת עם ההחלטה של בית הדין הבין-לאומי תבקש להפסיק את הנוכחות הישראלית בשטחים

דיווח: המהלך החשאי של הפלסטינים לקראת העצרת הכללית של האו"ם
העצרת הכללית של האו”ם צילום: אתר האו"ם

מהלך פלסטיני נרקם מאחורי הקלעים באו"ם, עם טיוטות שעוברות בין מדינות ובעיקר רצון לחשק את ישראל כבר בפתיחת העצרת הכללית ב-10 בספטמבר, כך דווח בחדשות 12. בישראל מעריכים: הפלסטינים יבקשו לאשר בעצרת הכללית של האו"ם החלטה שמתכתבת עם ההחלטה של בית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג, שקבעה שהישובים ביו"ש מנוגדות לחוק הבין-לאומי, ושצריך להפסיק את הנוכחות הישראלית בשטחים. 

ההצעה שהפלסטינים מבקשים מתחלקת ל-2: 

  1. לאמץ את כל החלטות בית הדין ולקבוע לו"ז למה שהם מכנים "סיום הכיבוש". בית הדין דיבר על כך שזה צריך לקרות "בהקדם האפשרי", והפלסטינים מבקשים לוח זמנים ברור. 
  2. לקבוע שכל מדינה תתייחס בצורה נפרדת למה שקורה מעבר לקו הירוק, באופן מביני וממוסד. ובמילים אחרות - להפוך את כל ההתנחלויות לסוג של רשימה שחורה אחת.

יצוין כי לעצרת הכללית אין סמכות אופרטיבית כמו של מועצת הביטחון, אבל מבחינת הפלסטינים מדובר בעוד צעד בכיוון, ולא נראה שצעדי הענישה שהקבינט משית עליהם משפיעים באיזושהי צורה. במקביל ממשיכים הפלסטינים את הפעילות נגד ישראל במוסדות הבין-לאומיים - ומבקשים לוודא שהמושב הקרוב יעסוק הרבה פחות באוקראינה למשל, והרבה יותר בישראל.

 

 

העצרת הכללית של האו"ם הרשות הפלסטינית יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}