י' אלול התשפ"ד
13.09.2024
סבב שיחות אחרון?

פסימיות לפני הפסגה: צוות המו"מ לעסקת החטופים לא הוזמן לישיבת הקבינט

מקורות ישראלים וזרים משגרים מסרים לא אופטימיים לפני הפסגה ביום חמישי. בכירים אמריקאים בהם מזכיר המדינה וראש ה-CIA צפויים להגיע השבוע לאזור כדי ללחוץ על הצדדים לקדם את העסקה

פסימיות לפני הפסגה: צוות המו"מ לעסקת החטופים לא הוזמן לישיבת הקבינט
תמונות החטופים צילום: יונתן זינדל פלאש 90

בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני ביום חמישי האחרון לא דנו כלל בקידום עסקת החטופים. צוות המשא ומתן, והאלוף ניצן אלון, לא הוזמנו לישיבה. כך דווח הערב (מוצ"ש) בחדשות השבת בכאן 11.

בתוך כך, מקורות ישראלים וזרים משגרים מסרים לא אופטימיים לפני הפסגה ביום חמישי. לדבריהם, הפסגה ביום חמישי נועדה להתניע את השיחות ולהוציא אותן מהקיפאון.

בכירים אמריקאים בהם מזכיר המדינה וראש ה-CIA צפויים להגיע השבוע לאזור כדי ללחוץ על הצדדים לקדם את העסקה.

על פי דיווח בכאן חדשות, בישראל דורשים במסגרת כל עסקה, שליטה בציר פילדלפי - וקביעה שחמאס לא ישהה במעבר רפיח. בנוסף, המילה "מנגנון הפיקוח" לא מופיעה בדרישות, אך נכתב כי מניעת מעבר חמושים לצפון הרצועה יובטח "באופן מוסכם" בין הצדדים. 

כמו כן, בישראל דורשים למקסם את מספר החטופים החיים שישוחררו, תוך השארת ההחלטה בידיה הקובעת מי מהחטופים יוגדר כשחרור הומניטרי. עוד דורשים בישראל דורשים כי אסירים עם דם על הידיים שישוחררו במסגרת העסקה - יגורשו מחוץ לרצועת עזה. 

גורם המעורה בשיחות המשא ומתן לשחרור חטופים הגדיר את המשך השיחות הצפויות כ"פסגת ההזדמנות האחרונה". הגורם הזהיר: "לא תהיה עסקה אם ביבי וסינוואר לא יתגמשו. מתייחסים לזה כסבב אחרון - כי החטופים פשוט מתים".

 

ארה"ב חמאס מלחמת חרבות ברזל עסקת חטופים חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}