ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
סמוך למסגד

צה"ל חיסל 19 מחבלים שפעלו מתוך בית ספר; בעולם גינו

לאחר התקיפה טען חמאס כי במקום נהרגו לפחות 100 בני אדם, דובר צה"ל הבהיר כי במתחם פעלו כ-20 מחבלים ובהם מפקדים בכירים שתכננו להוציא לפועל פעולות טרור ושלפחות 19 מהם חוסלו בתקיפה

צה"ל חיסל 19 מחבלים שפעלו מתוך בית ספר; בעולם גינו
פעילות כוחות צה״ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

צה"ל תקף במהלך השבת מפקדה צבאית של חמאס, שמוקמה במתחם בית ספר 'אלתעבין' בסמוך למסגד במרחב דרג׳ תפאח, אשר משמש כמחסה לתושבי העיר עזה.

לאחר התקיפה טען חמאס כי במקום נהרגו לפחות 100 בני אדם, דובר צה"ל הבהיר כי במתחם פעלו כ-20 מחבלים ובהם מפקדים בכירים שתכננו להוציא לפועל פעולות טרור ושלפחות 19 מהם חוסלו בתקיפה.

דובר צה"לשמותיהם ותמונותיהם של מחבלים שחוסלו במפקדה הצבאית בבית הספר 'אל-תבאעין' צילום: דובר צה"ל

"המפקדה שימשה את מחבלי ארגון הטרור חמאס למסתור וממנה תיכננו וקידמו פעולות טרור נגד כוחות צה״ל ואזרחי מדינת ישראל", מסר דובר צה"ל. "טרם התקיפה, ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, אמצעי חוזי ומידע מודיעיני".

עוד הדגיש דובר צה"ל, כי "ארגון הטרור חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי ופועל מתוך מחסות אזרחיים, תוך שימוש באוכלוסייה כמגן אנושי לפעילות טרור".

בהמשך, הוסיפו בצה"ל כי לאחר חקר מודיעיני, ניתן לאשר את חיסולם של לפחות 19 מחבלים, פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי (גא״פ), שפעלו לקידום פעילות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל מתוך המתחם.

לפי דובר צה"ל, התקיפה בוצעה באמצעות שלושה חימושים מדויקים, שעל פי גורמי המקצוע לא יכולים להסב נזק שתואם לדיווחי הנפגעים של משרד ההסברה הממשלתי בעזה. "יתרה על כך, כתוצאה מהתקיפה לא נגרם נזק מהותי למתחם בו התכנסו המחבלים כפי שנראה בתצלום המתחם לאחר התקיפה", מסרו בצבא. 

דובר צה"לתצלומי אוויר של המתחם לפני ואחרי תקיפת המחבליםצילום: דובר צה"ל

תיעוד של מרחב המתחם לאחר תקיפת המחבלים צילום: דובר צה"ל

במשרד החוץ המצרי טענו כי "ההרג המכוון", כלשונם, של אזרחים פלסטינים ברצועת עזה, בכל פעם שמתגברים מאמצי המתווכות להגיע להסכם, הוא הוכחה לחוסר הרצון בישראל להביא לסיום המלחמה. עוד נכתב כי קהיר "מגנה את המשך התקיפות הישראליות תוך התעלמות מהמשפט הבינלאומי וההומניטרי". 

משרד החוץ הירדני הצטרף לגינויי התקיפה בעזה. "תקיפת בית הספר מהווה הפרה של החוקים הבינלאומיים ו"הכוונה שיטתית של אזרחים ומקלטים לעקורים בעזה". עוד נכתב כי "התקיפה, המגיעה בזמן שהמתווכים פועלים לחידוש המשא ומתן, מראה את כוונת ממשלת ישראל לבלום את מאמצי הפסקת האש".

צה"ל רצועת עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}