י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
סיכום חדשות השבת

אזעקות בראש פינה ובצפת; מתקפה משמעותית נגד עשרות פעילי חמאס

צה"ל ושב"כ הודיעו על חיסולם של לפחות 19 מחבלים מחמאס והג'יהאד האיסלאמי | ארבע רקטות שוגרו לעבר קיבוץ כיסופים מחאן יונס | מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי ארה"ב תעביר לישראל 3.5 מיליארד דולר | סיכום חדשות השבת

אזעקות בראש פינה ובצפת; מתקפה משמעותית נגד עשרות פעילי חמאס
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

סיכום חדשות השבת:

● צה"ל ושב"כ הודיעו על חיסולם של לפחות 19 מחבלים מחמאס והג'יהאד האיסלאמי בתקיפת בית הספר "אלתעבין" בעזה. "התקיפה בוצעה באמצעות שלושה חימושים מדויקים, שעל פי גורמי המקצוע לא יכולים להסב נזק שתואם לדיווחי הנפגעים של משרד ההסברה הממשלתי בעזה", נמסר מצה"ל.

● רצף של אזעקות נשמעו הערב ביישובים רבים בצפון, בין היתר ביישובים כפר הנשיא, ראש פינה, אליפלט, צפת, עמיעד וכרכום. במקביל, חיל האוויר תקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. לפי דיווחים, צה"ל תקף בבלידא, אל-חיאם, כפר כילא ואל-עודייסה.

● דיווח: דיאלוג משמעותי מתקיים בין הרשות הפלסטינית לבין מצרים ולפיו הרשות תקבל את השליטה על מעבר רפיח באופן רשמי.

● מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הודיע כי האמריקנים החליטו באופן סופי שלא להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה: "הגדוד תיקן את התנהגותו ובצה"ל התייחסו ברצינות לדאגות של ארה"ב".

● מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי ארה"ב תעביר לישראל 3.5 מיליארד דולר לטובת רכישה של נשק וציוד צבאי.

● דובר הבית הלבן במתקפה נגד השר סמוטריץ: "דעותיו מביאות להקרבת חיי החטופים. מביש להגיד שביידן תומך בעסקה שמסכנת את בטחון ישראל".

● ארבע רקטות שוגרו לעבר קיבוץ כיסופים מחאן יונס. מחוץ ליישוב זוהו ארבע נפילות, אחת מהן גרמה לשריפת קוצים.

● מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו וחיסלו אמש, בהכוונה מודיעינית של אמ"ן, את המחבל וליד אלסוסי, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס וראש תחום במנגנון הביטחון הכללי של ארגון הטרור בדרום רצועת עזה.

● דובר משרד החוץ האיראני איים כי "הדרך היחידה להתמודד עם היישות הזו (ישראל) היא פעולה נחרצת של מדינות האסלאם ותמיכה מעשית בעם הפלסטיני ובהתנגדותו".

סיכום חדשות השבת חאן יונס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}