י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
חוששים ממלחמה

ארה"ב לא רוצה הפתעות: ביקשה מישראל לא לבצע "מתקפת מנע"

האמריקנים הפצירו בישראל לא לפתוח במתקפת מנע על חיזבאללה - בארצות הברית קיים חשש שישראל תפתח במתקפת מנע על מנת לסכל מראש מתקפה של חיזבאללה מלבנון, דבר שעלול להוביל למלחמה

ארה"ב לא רוצה הפתעות: ביקשה מישראל לא לבצע "מתקפת מנע"
חיילים על שפת ימה של עזה צילום: מתניה טויסיג, פלאש 90

רשת אל ערביה מדווחת כי האמריקנים הפצירו בישראל לא לפתוח במתקפת מנע על חיזבאללה. בארצות הברית קיים חשש שישראל תפתח במתקפת מנע על מנת לסכל מראש מתקפה של חיזבאללה מלבנון, דבר שעלול להוביל ל"עימות כמו בשנת 2006" - מלחמת לבנון השניה, כך לפי גורמים בממשל ביידן, כעת גורמים אמריקנים מפצירים בישראל שלא לפתוח במתקפת מנע.

במהלך הימים האחרונים הצליחו האמריקאים להוריד את המתיחות באזור המזרח התיכון, וכעת הם מנסים במאמץ רב למנוע מהמצב להחריף. גורמים בממשל האמריקני ששוחחו עם ערוץ אל-ערביה הסעודי, אמרו כי מה שהכי מדאיג אותם עכשיו זה: "כל תקרית פשוטה יכולה לפוצץ את המצב".

האמריקנים חוששים גם שישראל תבצע "פעולות מנע", ואמרו לישראל ש"מתקפות מנע תהיה רעיון רע" ואסור לעשות זאת. מצב המתיחות עדיין בשיא והחששות גבוהות, אבל האמריקאים אופטימיים: "כל יום שעובר ללא פיצוץ הוא דבר טוב", כך לפי גורם אמריקאי.

שר החוץ של לבנון, עבדאללה בו-חביב, פרסם היום (שישי) הצהרה לאחר פגישה עם ראש הממשלה נג'יב מיקאתי בה קרא לשחרר את החטופים שמוחזקים ברצועת עזה. בו-חביב קרא לחדש את השיחות עם חמאס ולהגיע לעסקה. הוא אמר: "יש לסייע לפלסטינים ברצועת עזה ולחטופים ומשפחותיהם שחווים סבל גדול".

בו-חביב הוסיף כי "המאמצים שעשו שלושת המנהיגים של ארה"ב, מצרים וקטאר ראויים לשבח. ממשלת לבנון סבורה כי אין מקום לעיכוב נוסף וקוראת לכל הצדדים להאיץ את תהליך שחרור החטופים, הפסקת האש ויישום ההסכם".

איראן חיזבאללה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}