ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הפלישה הגדולה

צבא רוסיה מנסה לבלום חדירה של אלפי חיילים אוקראינים

צבא רוסיה מנסה להתמודד עם חדירה של אלפי חיילים אוקראינים לעומק השטח הרוסי. בקרמלין מאוכזבים מתפקוד שר ההגנה החדש של רוסיה אנדריי בלואוסוב והרמטכ"ל ולרי גרסימוב

צבא רוסיה מנסה לבלום חדירה של אלפי חיילים אוקראינים
שריפה באיזור הלחימה צילום: צילום מסך

הפלישה האוקראינית למחוז קורסק הרוסי הולכת ומעמיקה. על פי דיווחים ברשתות החברתיות, כוחות אוקראינים השתלטו על כפרים ויישובים בעומק השטח הרוסי. בחלק מהדיווחים נטען שחיילים אוקראינים נמצאים במרחק קילומטרים ספורים מתחנת הכוח הגרעינית של קורסק, הרשתות החברתיות הם אלו שמספקות את החדשות, מאחר והתקשורת רוסית הממלכתית מסתירה את האמת.

מדובר בתחנת כוח חשובה בדרום רוסיה. האוקראינים טוענים כי רוסיה מאחסנת טילים שונים בסמוך לתחנה והשתלטות עליה עשויה להיות מכה אסטרטגית עבור הצד הרוסי. במקביל פגיעה בתחנה עלולה לפגוע באספקת חשמל ל-19 מחוזות ברוסיה, ולהשאיר מיליונים ללא חשמל.

למרות ההודעה של רמטכ"ל צבא רוסיה הגנרל ולרי גרסימוב לפיה המצב במחוז קורסק בשליטה, הרוסים הכריזו על מצב חרום באזור. ברשתות החברתיות נטען כי תושבים רוסים רבים מבקשים לעזוב את האזור ואף פורסמו תיעודים בהם נראות שיירות ענק של כלי רכב בדרכן החוצה ממחוז קורסק.

שריפה באיזור הלחימה צילום: רשתות חברתיות

ברוסיה הביעו אכזבה משר ההגנה החדש אנדריי בלואוסוב לנוכח הפלישה האוקראינית למחוז קורסק. הציפייה הייתה כי הצבא תחת בלואוסוב יהיה מתוחכם יותר ויוכל להגיב בצורה נחרצת לכל מהלך של צבא אוקראינה.

צבא רוסיה מתקה להתמודד עם הפלישה הרוסית למחוז קורסק. במקביל דווח כי ברוסיה לא מרוצים מתיפקודו של הרמטכ"ל גרסימוב.

הערכות של כמה אנליסטים מצביעות על כך ש-500 חיילים רוסים נהרגו או נפצעו במהלך המתקפה. אחד הקרבות עם האבידות הגדולות ביותר עבור הצבא הרוסי מאז תחילתה של המלחמה.

בלוגרים פרו-רוסיה זעמו על התקרית, חלקם מתחו ביקורת על המפקדים הבכירים של רוסיה וקראו להעניש את מי שאישר תנועת שרייה צבאית באזור מלחמה "אנחנו צריכים הוצאות להורג", כתב האנליסט הצבאי רומן אלכין. אחר כתב: "מי שנתן הוראה לנוע בטורים באזור צריך להישפט על פי חוקי המלחמה".

מלחמת אוקראינה רוסיה קורסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}