י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בחירות ובלי בן גביר

חגי סגל: התנאי של גנץ, לפיד וליברמן לכניסה לממשלה

עורך העיתון 'מקור ראשון' טען כי לפיד, גנץ וליברמן מוכנים להיכנס לממשלה תחת נתניהו בתנאי שיכריז על בחירות בתוך תשעה חודשים. השלושה גם מבקשים להקטין את הממשלה והמשמעות היא העברת עוצמה יהודית לאופוזיציה

חגי סגל: התנאי של גנץ, לפיד וליברמן לכניסה לממשלה
גנץ ונתניהו במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עורך העיתון 'מקור ראשון', חגי סגל טוען הבוקר (שישי) בטור בעיתון כי יו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ מוכן להיכנס לממשלת אחדות יחד עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בתנאי שראש הממשלה יהיה מוכן להכריז על בחירות בתוך תשעה חודשים.

סגל כתב בטורו: "בימים האחרונים היה אפשר לשמוע מגנץ הצעה למהלך פוליטי משמעותי אף יותר, כמובן בהשפעת אווירת החירום של הימים האחרונים: הצטרפות שלו, של לפיד ושל ליברמן לממשלה, בתנאי שנתניהו יסכים להכריז על קיום בחירות בעוד תשעה חודשים, ואף ייאות להקטין בינתיים את הממשלה. ובמילים אחרות: ממשלה בלי בן־גביר".

עוד כתב סגל: "אם ממשיכים לדשדש אין מה להיכנס לממשלה, מבהירים בסביבת גנץ, רק אם הולכים להסכם חטופים ולמהלך רב־זירתי – בין אם הוא נורמליזציה ובין אם הוא מלחמה, כדי להחזיר את תושבי הצפון ליישוביהם". 

"לפי הרבה סימנים", מוסיף סגל, "מעבר לערפל הקרב הפסיכולוגי, נוסחה כזאת מקובלת גם על נתניהו. התנגדותו העיקשת לצירוף בן־גביר לקבינט המלחמה מעידה שהוא כנראה נואש מהאפשרות להמשיך בשותפות הקואליציונית עם בן־גביר עד למועד המקורי של הבחירות, סתיו 2026. אפשרות של בחירות בעוד תשעה חודשים עשויה לפתות אותו. רק לפני תשעה חודשים הוא חשש שהקלפיות ייפתחו הרבה קודם".

חגי סגל בני גנץ יאיר לפיד אביגדור ליברמן איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}