י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
סיפור לשבת

החזון שלכם: איפה אתם רוצים להיות בעוד 10 שנים?

הרב יצחק פנגר בסיפור לשבת על אדם שנולד למשפחה ענייה ונאלץ לעבוד בכדי לסייע למשפחתו, מדוע רשם לעצמו צ'ק בסך 10 מיליון דולר? מה היה החזון שלו? איך זה קשור לפרשת השבוע ולחיים היום יום שלנו?

החזון שלכם: איפה אתם רוצים להיות בעוד 10 שנים?
אילוסטרציה צילום: freepik

כמה תרצו להרוויח בעוד עשר שנים? ג'ים קארי הינו כיום שחקן וקומיקאי מפורסם. הוא נולד למשפחה ענייה בקנדה. כשהיה בן 10, אביו איבד את עבודתו, והמשפחה נאלצה לחיות במכונית תקופה מסוימת

קארי החל לעבוד בעבודות מזדמנות כדי לעזור למשפחתו להתקיים, אך חלום היה לו. הייתה לו שאיפה – להיות שחקן, אבל במגרש של המקצוענים.

בשנת 1985, כשהיה בלתי מוכר הוא הגיע ללוס אנג'לס, וכתב לעצמו צ'ק על שמו על סך 10 מיליון דולר, עבור "שירותי משחק". את התאריך הוא כתב לחג ההודיה בשנת 1995 (עשר שנים מזמן כתיבת הצ'ק), והכניס אותו לארנק. במשך השנים הללו הוא השקיע, שיפר את יכולות המשחק שלו, התמודד עם מספר רב של דחיות וכישלונות, אך לא ויתר. ואז, אחרי שנים של עבודה עצמית, השקעה והתמקצעות, בשנת 1994 קארי קיבל את ההזדמנות הגדולה וכיכב באחד הסרטים שהוציא את היכולות שלו החוצה. זמן קצר לאחר מכן הציעו לו תפקיד שעבורו הוא קיבל בדיוק 10 מיליון דולר – הצ'ק שכתב לעצמו עשר שנים קודם לכן.

השבת שלפני ט' באב נקראת "שבת חזון". השבת נקראת כך על שם ההפטרה שנקראת בשבת זו, שמתחילה במילים "חזון ישעיהו בן אמוץ", וכוללת תוכחה של הנביא ישעיהו על החטאים של עם ישראל וקריאה לשוב בתשובה. המילה "חזון" פירושה התגלות נבואית. אך עבורנו ישנו אספקט נוסף. המשמעות של חזון כוללת גם ראייה פנימית או תובנה עמוקה לגבי המצב הנוכחי או העתידי, והיא משמשת גם כדי לתאר רעיון או שאיפה לתמונה גדולה יותר של העתיד.

לג'ים קארי היה חזון. מה החזון שלכם? מה החזון שלנו כעם? דווקא לפני החורבן הגדול של עם ישראל בט' באב, אנו לא מאבדים תקווה. אנו מסתכלים קדימה, מסתכלים פנימה. מאחורי כל המחלוקות, מאחורי כל המלחמות הפנימיות, כולנו רוצים אותם דברים – שלום, אהבה, כבוד.

תוציאו דף ותכתבו את החזון שלכם. איפה אתם רוצים להיות בעוד 10 שנים? הבה נתחיל להתנהג היום כפי שהיינו רוצים להרגיש מחר.

הרב יצחק פנגר סיפור לשבת פרשת שבוע מסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}