י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הסנאטורים הופתעו

ציוד צבאי שארה"ב מעבירה לצבא לבנון מגיע לחיזבאללה

סנאטורים צפויים לבקש מנשיא ארה"ב לבחון את התפתחויות המלחמה גם בלבנון. חיילי מילואים שהציגו עדויות להגעת סיוע אמריקני לידי ארגון חיזבאללה. פעילי חיזבאללה נראו בבסיסים של צבא לבנון, וכן בבסיסי יוניפי"ל

ציוד צבאי שארה"ב מעבירה לצבא לבנון מגיע לחיזבאללה
לוחמי חיזבאללה משקיפים לישראל צילום: Basel Awidat/Flash9

טום קוטון ופיט ריקטס, חברי הקונגרס האמריקני המייצגים את ארקנסו ונברסקה ותומכים גדולים של ישראל, צפויים לפנות למחלקת המדינה האמריקנית ולנשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבקשה לבחון את מעורבות חיזבאללה בצבא הלבנוני. זאת לאחר שנחשפו לטענות על מעורבתו של ארגון הטרור במפגש עם חיילי המילואים סרן בניה שרלו מוושינגטון ורס"ל רמי גלנץ מפילדלפיה, כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

על פי הדיווח, קציני המילואים שומרים על קשר רציף עם משרדים בקונגרס האמריקני, ומעדכנים את חברי הקונגרס על המלחמה בעזה וההתפתחויות בגבול הצפוני.

"במהלך השיחה שמנו לב שהם לא מתייחסים כמעט למצב המתוח בגבול לבנון", אמר שרלו לווינט. "שאלנו אותם אם הם מודעים לכספים והציוד הצבאי שארה"ב מעבירה לצבא לבנון ובסופו של דבר מגיע לחיזבאללה ולא היה להם מושג. הסברנו להם שחיילי צבא לבנון הם שיעים, במישרין או בעקיפין הם קשורים לחיזבאללה דרך משפחה או חברים. זה מקל על חיזבאללה להשפיע על הצבא".

ynetשרלו וגלנץ באחת הפגישות עם חברי קונגרסצילום: ynet

הוא הוסיף כי "תיארנו בפניהם איך חיזבאללה מכשיר מועמדים שיעים לצבא ופועל כדי לקדם אותם לעמדות מפתח. כל זה עוזר לו לקבל גישה למתקנים ולנשק, שחלקו מסופק על-ידי ארה"ב". מאז שנת 2006 ארה"ב סיפקה לצבא לבנון סיוע בשווי יותר משלושה מיליארד דולר. בנוסף, הצבא מקבל תמיכה נוספת וקטנה יותר גם מבריטניה, איטליה וגרמניה. שרלו הוסיף כי לאחר שהציגו בפניהם את המידע, הסנאטורים נותרו המומים.

החיילים הציגו בפני הסנאטורים תמונות של פעילי חיזבאללה בבסיסים של צבא לבנון, וכן בבסיסי יוניפי"ל. "יש חוסר הבנה בסיסי בקונגרס לגבי המערכה בצפון. מבחינתם יש צבא בלבנון וכוחות יוניפי"ל חוצצים בין חיזבאללה לישראל", הסביר שרלו בראיון ל-Ynet.

"שאלנו אותם האם אי-פעם נשלחה שאילתה למחלקת המדינה או לנשיא על הסיוע הכספי לצבא או האם לבנון אי פעם סיפקה דוח על השימוש בסיוע. איך מבטיחים שהוא לא מגיע לטרור? הסנאטורים ביקשו מאיתנו דוח שיכלול את הדמוגרפיה בדרום לבנון, כולל מעורבות חיזבאללה בכפרים המקומיים ובהשתלטות על צבא לבנון. הם ביקשו לראות עדויות. אנחנו שמחים להיקרא לדגל גם בקונגרס, אבל אנחנו לא מבינים איפה השגרירות, הנספחות הצבאית והממשלה", סיכם.

לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}