י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חלק התחמקו

השר פנה בוואטסאפ לשרי החוץ לגבי איראן, כך הם הגיבו

שר החוץ כ"ץ פנה למקביליו בעולם בבקשה שיתייצבו פומבית לצד ישראל. שרי החוץ של בריטניה, איטליה ובלגיה הביעו תמיכה מלאה, ואחרים התחמקו. צ'כיה: "נגנה בחריפות כל מתקפה על ישראל"

השר פנה בוואטסאפ לשרי החוץ לגבי איראן, כך הם הגיבו
שר החוץ ישראל כ"ץ עם שר החוץ של צרפת סטפן סז'ורנה צילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ

שר החוץ ישראל כ"ץ פנה לעשרות שרי חוץ בעולם, הן בשיחות טלפון והן במסרונים לעשרות שרי חוץ בעולם כחלק מ"דיפלומטיית הוואטסאפ" - תקשורת ישירה ואישית בין שרי חוץ, שעוקפת את דרכי התקשורת המסורתיות דרך השגרירויות, ושר החוץ כ"ץ מרבה להשתמש בה.

המסר לשרי החוץ: איראן מדרדרת את יציבות האזור, ולמרות המאמצים הדיפלומטיים למנוע זאת, היא נחושה לבצע מתקפה ישירה נגד ישראל. בשיחות הטלפון - שרי החוץ של בריטניה, איטליה ובלגיה הביעו תמיכה מלאה במאמצים למניעת הסלמה.

כ"ץ כתב לעשרות שרי חוץ ברחבי העולם בהודעות אישיות ששלח להם בוואטסאפ: "מכובדיי, אני כותב לכם בזמנים מתוחים אלה, בעודנו מתכוננים למתקפה צפויה על ישראל על-ידי איראן ושלוחיה. למרות האיפוק שהפעלנו בתשעת החודשים האחרונים, והמאמצים הדיפלומטיים האדירים שננקטו, איראן מתמידה בתפקידה מערער היציבות ומאיימת בהתקפה ישירה על ישראל. אנו מוכנים להגן על ארצנו, יחד עם בעלי בריתנו. אני סומך על התמיכה והסולידריות שלכם", כך מדווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

התשובות שקיבלו במשרד החוץ היו מחממות את הלב, בחלקן: ישראל לא לבדה, וזוכה לתמיכה וסולידריות. מאידך, חלק קטן משרי החוץ הפצירו בישראל לשמור על איפוק.

שר החוץ של שוודיה, טוביאס בילסטרום, כתב: "ישראל היקר, תודה על פנייתך. היה סמוך ובטוח, ממשלתי תמשיך לעמוד למען הביטחון של ישראל והחוק הבינלאומי. אנו תומכים באופן מלא בקריאות בינלאומיות והאזוריות לאיפוק ולמאמצים להורדת ההסלמה. כל טוב. טוביאס".

שר החוץ של אוסטריה, אלכסנדר שלנברג, השיב: "ישראל היקר, לפני יומיים הייתה לי שיחת טלפון ארוכה עם שר החוץ האיראני. דחקתי בו שוב ושוב לגלות איפוק ולהימנע מכל הסלמה, אחרת כל האזור עלול להיבלע בשריפה בלתי נשלטת. הוא לא ממש הגיב, אלא חזר על אותן השורות שהעלתה טהראן בפומבי. בברכה חמה, אלכסנדר".

שר החוץ של צ'כיה, יאן ליפבסקי, כתב: "ישראל היקר! נגנה בחריפות כל מתקפה על ישראל. אנו שבים ומדגישים בפני שותפינו באיחוד האירופי שמעגל האלימות נגרם על-ידי איראן, חיזבאללה וגורמי כוח איראניים אחרים. תמיד נעמוד איתן מאחוריכם! שלך, יאן".

שר החוץ של מלטה, איאן בורג, שארצו חברה במועצת הביטחון: "כמוך גם אנו מודאגים מאוד מהפוטנציאל להסלמה של איראן באזור. אף אחד לא ינצח בתרחיש כזה, ואתה יכול להיות סמוך ובטוח שכחבר במועצת הביטחון של האו"ם, אנחנו נגנה בתוקף כל הטרדה מכוונת של אזרחים".

שרת החוץ של אוסטרליה, פני וונג, שנחשבת ביקורתית מאוד כלפי ישראל, כתבה: "אוסטרליה הצטרפה לקריאה הדחופה של ארה"ב להורדת המתיחות באזור ולהפסקת אש בעזה. אוסטרליה גינתה שוב ושוב את התנהגותה המערערת והפוחזת של איראן ואת האלימות והטרור שבוצעו על-ידי נציגיה. דרשנו מהם להפסיק את פעולותיהם המערערות את היציבות, דרשנו לאיפוק ולריסון הפרוקסי שלהם. עשינו זאת בקנברה ובטהרן, כמו גם בפומבי, במספר הזדמנויות. מלחמה רחבה יותר, עם עקירה נוספת של אנשים, אבדות וחוסר ודאות, אינה אינטרס של אף אחד. אנו קוראים לכל הצדדים לנהוג באיפוק".

אוסטרליה צ'כיה מלטה מלחמת חרבות ברזל ישראל כ"ץ איראן אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}