י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
שיתוף פעולה רב זירתי

דיווח: ארה"ב נערכת למלחמה אפשרית בקפריסין, ישראלים רבים נשארים באי

משלחת צבאית אמריקאית גדולה הגיעה לקפריסין בימים האחרונים וקיימה פגישות עם גורמים במשרד ההגנה המקומי. המשלחת לוותה בכוח לוגיסטי, צבאי וביטחוני שנשא עמו כמות גדולה של אמצעי לחימה ומערכות הגנה אוויריות חדשות

דיווח: ארה"ב נערכת למלחמה אפשרית בקפריסין, ישראלים רבים נשארים באי
תרגיל צה"ל בקפריסין צילום: דובר צה"ל

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי ארצות הברית עוסקת בהכנות למלחמה אפשרית בשטח קפריסין, על רקע איומיו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. על פי הדיווח, משלחת צבאית אמריקנית, שלוותה בכוח לוגיסטי צבאי וביטחוני גדול, הגיעה לאי בימים האחרונים ונפגשה עם גורמים במשרד ההגנה ובמודיעין הקפריסאי.

עוד דווח כי גורמים בקפריסין טענו שהאמריקנים הודיעו כי האי ישמש כפלטפורמה ליירוט שיגורים צפויים מאיראן, תימן וחיזבאללה. המשלחת הביאה כמות גדולה של ציוד, אמצעי לחימה ומערכות הגנה אוויריות חדשות, כולל מסוקים.

גורמים קפריסאים צוטטו בעיתון, ואמרו שהם מעולם "לא ראו כמויות וסוגים כאלה של נשק". לטענת העיתון, גורמים קפריסאים הודו כי הבריטים חיזקו את הבסיסים באי והעבירו אליהם מומחים וציוד הקשור למערכות הגנה אווירית. גם גרמניה תשלח כוחות הפועלים בים, ברלין הודיעה כי היא תעסוק בסיוע בפעולות פינוי במקרה של מלחמה כוללת.

לטענת העיתון, גורמים קפריסאים העבירו מסר ל"ציר ההתנגדות" כולל חיזבאללה, שמה שקורה "נעשה בניגוד לרצונם, ושהם לא רוצים לערב את ארצם במלחמה". יש לציין כי אין לדיווח הזה אישור מאף גורם רשמי.

לטענת העיתון, חלק מהמגיעים בטיסות ישראליות לקפריסין כדי להמשיך ליעדים אחרים בעולם, אינם עוזבים את האי, אלא עוברים להתגורר שם. במהלך עשרת החודשים האחרונים הקימו ישראלים עסקים באי, ושכרו מספר רב של נכסים למגורים ולעבודה, הישראלים קנו בתים ומשרדים לחברות, ומספר הישראלים באי הוכפל פי כמה.

עוד דווח, כי הרשויות הקפריסאיות קיבלו לאחרונה בקשה רשמית ממשרד התחבורה להעלות את רמת שיתוף הפעולה והתיאום בין שני הצדדים, והצעה להקמת פלטפורמה משותפת בשדה התעופה של לרנקה לניהול פעולות פינוי חירום במקרה של מלחמה. בעוד ממשלת קפריסין טרם סיפקה תשובה רשמית, דובר הממשלה קונסטנטינוס לטימפיוטיס אמר ביום שני שעבר כי "הצהרות משרד התחבורה הישראלי אינן קשורות להטסת אזרחים ישראלים לקפריסין, אלא להטסם לישראל מקפריסין".

קפריסין חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}