י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
מהפך בשאלת ההתאמה

סקר מנדטים: הליכוד שוב המפלגה הגדולה ביותר בישראל

המתיחות והכוננות "מחזקות" גם את נתניהו, שלראשונה מאז הטבח בעוטף עוקף את גנץ בהתאמה לראשות הממשלה. האופוזיציה מאבדת עוד מנדט ויורדת ל־57

סקר מנדטים: הליכוד שוב המפלגה הגדולה ביותר בישראל
בנימין נתניהו, הליכוד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

על רקע ההמתנה לתקיפה של איראן וחיזבאללה, לראשונה מאז פרוץ המלחמה, הליכוד חוזרת להיות המפלגה הגדולה ביותר, בעוד המחנה הממלכתי ממשיכה להידרדר. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי "לזר מחקרים", בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף Panel4All.

בנוסף, בנימין נתניהו, לראשונה מפרוץ המלחמה, משלים מהפך וחולף על פני בני גנץ בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה.מסקר "מעריב" עולה עוד כי גוש מפלגות האופוזיציה, ללא המפלגות הערביות, ממשיך להתרחק מרוב של 61 ח"כים, וכעת הגוש מרוחק 4 מנדטים מהרוב הנכסף.

המחנה הממלכתי מאבדת מכוחה מאז הפרישה מהקואליציה, ובינתיים נראה שפרישתה מהווה הימור פוליטי שכשל.

יצוין כי היחלשות המחנה הממלכתי אינה באה רק מימין. גם הקמת מפלגת הדמוקרטים העבירה מצביעים פוטנציאליים מהמחנה הממלכתי. עוד עולה מהסקר כי הציבור הישראלי נוטה יותר להעדיף פעולות לקידום עסקה להשבת החטופים (48%) על פני יציאה למתקפת מנע לנוכח איומי איראן וחיזבאללה (42%), ו־10% נוספים אינם יודעים.

בתשובה לשאלה: לו היו נערכות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? התשובות היו: הליכוד 22 מנדטים (21 בסקר הקודם), המחנה הממלכתי 20 (22), ישראל ביתנו 15 (15), יש עתיד 13 (13), ש"ס 10 (10), עוצמה יהודית 10 (10), הדמוקרטים 9 (8), יהדות התורה 7 (7), חד"ש־תע"ל 5 (5), רע"ם 5 (5), הציונות הדתית 4 (4). הימין הממלכתי (2.5%) ובל"ד (2%) אינן עוברות את אחוז החסימה.

לגוש הקואליציה יש על פי הסקר הנוכחי 53 מנדטים (52 בסקר הקודם), לגוש האופוזיציה – 57 (58) ולמפלגות הערביות – 10 (10).

בתשובה לשאלה: מי מהשניים, בנימין נתניהו או בני גנץ, מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל? התשובות היו: נתניהו – 42%, גנץ – 40%, לא יודעים – 18%.

בסקר, שנערך ב־8־7 באוגוסט, השתתפו 501 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית עומדת על 4.4%.

 

 

 

סקר מנדטים הליכוד בנימין נתניהו המחנה הממלכתי בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}