י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לשכת נתניהו הודיעה

בעקבות ההצהרה: משלחת ישראלית תצא לפסגה ב-15 באוגוסט

לאחר ההצהרה המשותפת של ארה"ב, מצרים וקטאר בה דרשו מישראל ומחמאס לחזור לשיחות המשא ומתן, לשכת ראש הממשלה הודיעה כי ישראל תשלח את משלחת המו"מ כדי לסכם את הפרטים ליישום הסכם המסגרת

בעקבות ההצהרה: משלחת ישראלית תצא לפסגה ב-15 באוגוסט
דדי ברנע ויואב גלנט צילום: שחר יורמן

לאחר שבהצהרה משותפת של ארה"ב, מצרים וקטאר קראו המדינות המתווכות לחידוש המגעים בין ישראל לחמאס במפגש שיתקיים ב-15 באוגוסט, בדוחא או בקהיר - לשכת ראש הממשלה נתניהו מודיעה כי תיענה לקריאה. 

לשכת ראש הממשלה נתניהו מסרה: "בעקבות הצעת ארצות-הברית והמתווכות, ישראל תשלח ב-15 באוגוסט את משלחת המו״מ למקום שייקבע, כדי לסכם את הפרטים ליישום הסכם המסגרת". 

עוד קודם לכן מטה משפחות החטופים הגיב להצהרתם המשותפת של מנהיגי ארה״ב, קטאר ומצרים: "בשם משפחות החטופים אנו מודים ומחזקים את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ואמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני על מחויבותם לשחרור 115 החטופים שנמצאים כבר 308 ימים בשבי החמאס". 

"מטה המשפחות קורא לממשלת ישראל והעומד בראשה לגלות מנהיגות גם כן ולקדם ולהשלים את הפרטים האחרונים החסרים ליישום עסקת נתניהו להשבת כלל החטופים - החיים לשיקום, והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם". 

כזכור, מנהיגי המדינות פירסמו אתמול בלילה (חמישי) הצהרה משותפת שלפיה "הגיע הזמן להגיע להסכם הפסקת האש בעזה ולשחרר את החטופים והאסירים". 

מנהיגי המדינות כתבו: "עבדנו במשך חודשים כדי להגיע להסכם מסגרת, והוא כעת על השולחן ורק פרטי היישום חסרים. אנו, כמתווכים, מוכנים להציג הצעה סופית לפתרון המחלוקות הנותרות הקשורות ליישום, באופן שיענה על ציפיותיהם של כלל הצדדים".

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל עסקת חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}