י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
"אנחנו בחושך"

איראן מתכוננת למלחמה, ואזרחיה אובדי עצות: "אין מקלטים"

האיראנים אומרים שלא נאמר להם כיצד להתכונן אם תפרוץ מלחמה נרחבת בין ארצם לישראל. "אנחנו בחושך, נאחזים בחדשות בטלוויזיה בלוויין כדי להבין מה קורה כי הפקידים שלנו לא מספרים לנו כלום" אמרה תושבת טהראן

איראן מתכוננת למלחמה, ואזרחיה אובדי עצות: "אין מקלטים"
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

בעוד איראן מתכוננת לקיים את ההבטחה שלה "להעניש בחומרה" את ישראל על חיסול מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהראן בשבוע שעבר, היא מעוררת עצבנות בקרב הציבור. עם זאת, יש סימנים מעטים, אם בכלל, ברחובות טהראן ובערים אחרות, כי עשוי להתרחש סכסוך בין איראן לישראל.

הממשלה מסרה לאזרחי איראן כי ההשבתה של נמל התעופה בטהראן ביום רביעי בלילה התרחשה רק בגלל חום קיצוני וכי סגירות המרחב האווירי נועדו לתרגילים צבאיים.

"אנחנו בחושך, נאחזים בחדשות בטלוויזיה בלווין כדי להבין מה קורה כי הפקידים שלנו לא מספרים לנו כלום", אמרה מאליה, 66, פנסיונרית בטהראן. כמו אחרים שהתראיינו טלפונית ל'ניו יורק טיימס', היא לא מסרה את שם משפחתה מחשש לנקמה מצד הרשויות.

הממשלה לא פרסמה שום הנחיות לגבי מה האזרחים צריכים לעשות אם ישראל תתקוף. "אין מקלטים, אין אזהרות להצטייד באספקת חירום, ואין תוכניות מגירה לבתי חולים במקרה של תקיפה" אמרה.

"התשובה היא כלום, אפס", אמר אהסאן, בן 41 מטהראן, כשנשאל אם שמע על הנחיות לבטיחות הציבור אמר "לא חושבים על האנשים במדינה שלנו".

"המצב מעבר לסובלנות שלנו", אמר פריסה, 37, מטהראן. "אנשים רבים שמעולם לא רצו לעזוב את איראן חושבים כעת על הגירה. כולם עצובים ומודאגים".

מוסטפא, בן 36, מהנדס מחשבים מצפון מערב איראן, מתח ביקורת על תמיכת הממשלה במיליציות באזור, ואמר כי איראן על הכוונת של ישראל. ובכל זאת, אמר מוסטפה, הוא לא מאמין שתגיע מלחמה כוללת. "זו תהיה מלחמה רחוקה ובצורה של השמדת מטרות ספציפיות", אמר. "אז אני לא כל כך מודאג".

"פשוט נמאס לנו להתעורר כל יום לחדשות שמישהו מת, משהו התפוצץ, המחיר של הדולר עלה, ולאחרונה אנחנו צריכים לדאוג ממלחמה", אמר בהד בן 39. מטהראן, הוא אמר כי עסקי היבוא והיצוא שלו סובלים כתוצאה מכך.

 

איראן מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}