י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לוחצים להפסקת אש

ארה"ב, מצרים וקטאר בהצהרה: "מוכנים להציע פתרון למחלוקות"

מנהיגי קטאר, מצרים וארה"ב פרסמו הערב הצהרה משותפת: "הגיע הזמן להגיע להסכם הפסקת האש בעזה ולשחרר את החטופים והאסירים. עבדנו במשך חודשים כדי להגיע להסכם מסגרת והוא כעת על השולחן, ורק פרטים על היישום חסרים"

ארה"ב, מצרים וקטאר בהצהרה: "מוכנים להציע פתרון למחלוקות"
פגישת נתניהו וביידן בבית הלבן צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בנסיון להביא להפסקת אש עם חמאס ולהרגיע את המתיחות עם איראן וחיזבאללה,  מנהיגי ארה"ב, מצרים וקטאר פרסמו הערב (חמישי) הצהרה משותפת שלפיה "הגיע הזמן להגיע להסכם הפסקת האש בעזה ולשחרר את החטופים והאסירים". 

מנהיגי המדינות כתבו: "עבדנו במשך חודשים כדי להגיע להסכם מסגרת, והוא כעת על השולחן ורק פרטי היישום חסרים. אנו, כמתווכים, מוכנים להציג הצעה סופית לפתרון המחלוקות הנותרות הקשורות ליישום, באופן שיענה על ציפיותיהם של כלל הצדדים". 

המדינות קראו לחידוש המגעים בין ישראל לחמאס במפגש שיתקיים ב-15 באוגוסט, בדוחא או בקהיר.

מוקדם יותר דיווחנו, כי ראש הלשכה המדינית החדש של חמאס, יחיא סינוואר, העביר למתווכים המצריים עמדה בלתי מתפשרת לגבי מספר נקודות המונעות הסכם הפסקת אש בעזה, כך אמרו מקורות ל-The National מאיחוד האמירויות.

סינוואר, המבוקש ביותר ברצועת עזה על ידי ישראל, מונה ביום שלישי למנהיג הפוליטי החדש של חמאס לאחר חיסול איסמעיל הנייה בטהראן בשבוע שעבר.

נראה שלבחירה תהיה השפעה ארוכת טווח משמעותית על הארגון עצמו, ולמעשה ממזגת את הזרוע הפוליטית והצבאית לאחד, אך כעת צפויות שיחות קשות יותר ובלתי מתפשרות להפסקת המלחמה.

מקורות המקורבים למתווכים של שיחות הפסקת האש אמרו ל-The National כי מינויו עלול להפריע למשא ומתן בגלל עמדתו הקשוחה לגבי המשך המלחמה בעזה.

זמן קצר לאחר מינויו, סינוואר יצר קשר עם מתווכים מצריים כדי להעביר את המסר הנחרץ שלו: נסיגה ישראלית מלאה מעזה ושחרור עצירים פלסטינים בעלי פרופיל גבוה כחלק מהסכם הפסקת אש לסיום המלחמה.

מצרים קטאר ארה"ב חמאס מלחמת חרבות ברזל יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}