י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אין בהם צורך

בזבוז כוח אדם: לוחמים בצו 8 סופחו לשמירות בבסיס

מג"ד נתן ללוחמיו את האפשרות לבחור בין חזרה ללחימה בעזה, לבין החלפת חיילי מפקדה בסדיר בשמירות בבסיס בדרום. "אם הצבא לא צריך אותנו אז שישחררו אותנו. ממתי מפעילים צו 8 בשביל שמירות בש"ג בבסיס עורפי?"

בזבוז כוח אדם: לוחמים בצו 8 סופחו לשמירות בבסיס
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

לוחמים בסדיר שהשתחררו מצה"ל ישירות למילואים בצו 8 הועברו לביצוע שמירות על הבסיס, כך דיווח רועי שרון בכאן 11. ללוחמים ניתנה האפשרות לבחור בין חזרה ללחימה בעזה, לבין החלפת חיילי מפקדה בסדיר בשמירות, והם בחרו באופציה השנייה.

לוחמים באחד מגדודי החוד סיפרו לכאן חדשות כי קיבלו מהמג"ד את האפשרות לבחור: "המג"ד אמר לנו כמה הוא מעריך את התקופה הארוכה שנלחמנו וכמה אנחנו יכולים להיות גאים בהישגים שלנו ברצועה. הוא הציע לנו במילים אלה -'סיימתם עשרה חודשים של לחימה ברצועה, תבחרו אם אתם רוצים להמשיך בתוך הרצועה או שתסופחו למפקדה ותעשו שמירות בבסיס בדרום'".

אחד הלוחמים הוסיף: "חשוב לציין שאנחנו אחרי 10 חודשים של תמרון קשה, עם יציאות מצומצמות מאוד. הרבה מאיתנו כבר ירדו מלוחמה ועברו לתפקידים אחרים או השתחררו. לא ברור היחס המזלזל בלוחמים של הגדוד שאין בהם צורך אמיתי בלחימה אם הצבא לא צריך אותנו באמת אז שישחררו אותנו. ממתי מפעילים צו 8 בשביל שמירות בש"ג בבסיס עורפי?".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בשל הלחימה העצימה בגזרות השונות, לוחמים משוחררים נקראים לצו 8 על מנת לבצע מגוון תפקידים על פי הצרכים והדרישות המבצעיות. צה"ל מתייחס לתכנון הכוחות בכובד ראש ופועל בשיתוף המפקדים על מנת לייצר יציבות, וודאות ומענה למשרתי המילואים ביחס לעיתוי ומשך הגיוס וימשיך לפעול על מנת לצמצם את הפגיעה בפרט".

מלחמת חרבות ברזל צו 8

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}