ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
לראשונה

זה נגמר: משטר של הלבנת הון גם על אפליקציות ביט ופייבוקס

ועדת החוקה אישרה את צו חובות זיהוי, דיווח וניהול רישומים של חברות תשלומים כגון אפליקציות ביט ופייבוקס למניעת הלבנת הון ומימון טרור | הצו נועד להחיל לראשונה באופן ישיר משטר של הלבנת הון גם על חברות התשלומים המתחרות בבנקים ובחברות האשראי

זה נגמר: משטר של הלבנת הון גם על אפליקציות ביט ופייבוקס
תשלומים צילום: Canva

ועדת החוקה אישרה היום (חמישי) את צו חובות זיהוי, דיווח וניהול רישומים של חברות תשלומים כגון אפליקציות ביט ופייבוקס למניעת הלבנת הון ומימון טרור.

הצו נועד להסדיר את החובות הפרטניות שיחולו על חברות תשלומים ועל אפליקציות כגון ביט ופייבוקס לעניין איסור הלבנת הון ומימון טרור.

כזכור, ב-6.6.24 נכנס לתוקף חוק הסדרת העיסוק בשירותי תשלום ובייזום תשלום, המסמיך את הרשות לניירות ערך להעניק רישיונות ולפקח על חברות העוסקות בשירותי תשלום וייזום תשלומים חוץ בנקאיים. השירותים המוסדרים בחוק כוללים בין היתר ביצוע קל של העברות בנקאיות כחלופה לכרטיסי אשראי בתשלום לבתי עסק.

כחלק מאסדרת פעילות חברות התשלומים פועלת הרשות לניי"ע להסדיר היבטים הנוגעים לחשש מהלבנת הון ומימון טרור במסגרת חוק איסור הלבנת הון, המסמיך את שר האוצר לאחר התייעצות עם שר המשפטים והשר לביטחון לאומי, באישור ועדת החוקה, לקבוע הוראות בדבר זיהוי של מקבלי שירות, רישום, קבלת מסמכים ומשטר דיווחים לרשות לאיסור הלבנת הון, כמו גם רישום צדדים לפעולה ברכוש אל מול ארגוני טרור מוכרזים ואל מי שהוכרזו כפעילי טרור.

במהלך הדיונים בוועדה ולבקשת חברות התשלומים, ערכה הוועדה תיקונים ושינויים כדי לתת מענה לצרכים המעשיים שהועלו. 

תקנות הכללים להעברת המידע: ב-2017 פורסם ברשומות חוק איסור הלבנת הון במסגרתו מתאפשרת העברת מידע הנוגע למניעת עבירות הלבנת הון ישירות מהרשות לאיסור הלבנת הון לממונה על נותני שירות עסקי, מנהל רשות המיסים, המפקח על הבנקים וליו"ר רשות ניירות ערך.  

התקנות נועדו להסדיר את סוג והיקף המידע שיועבר לממונה, אופן העברתו, שמירת המידע, דרכי השימוש בו, סודיותו ואבטחתו. הצו והתקנות אושרו בקולו של היו"ר רוטמן וללא מתנגדים או נמנעים.

ביט אפליקציות תשלומים באינטרנט פייבוקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}