י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
ברקע המתיחות

סקר חדש: נתניהו נחלש, ליברמן שומר על כוחו - לפיד מתקרב לחד ספרתי

סקר מנדטים חדש מגלה כי מפלגת הליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נחלשת במעט, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ממשיך לשמור על כוחו ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מתקרב לחד ספרתי

סקר חדש: נתניהו נחלש, ליברמן שומר על כוחו - לפיד מתקרב לחד ספרתי
נתניהו ולפיד במליאת הכנסת צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

סקר מנדטים חדש שמתפרסם הערב (חמישי) בערוץ 14 מגלה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום מפלגת הליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה נחלשת במעט, יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ממשיך לשמור על כוחו ויו”ר האופוזיציה יאיר לפיד מתקרב לחד ספרתי.

מתוצאות הסקר שפורסמו על ידי מכון דיירקט פולס עולה כי מפלגת הליכוד בראשותו של ראש הממשלה מקבלת 28 מנדטים, ירידה של מנדט מהסקר הקודם, המחנה הממלכתי של בני גנץ יציבה על 16 מנדטים.

מפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן שומרת על כוחה כבר כמה וכמה סקרים ומקבלת 14 מנדטים, יש עתיד של יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד מקבלת על פי הסקר 13 מנדטים. ש”ס על מספר דו ספרתי של עשרה מנדטים – ירידה של מנדט מהסקר הקודם.

מפלגתו של יאיר גולן, ‘הדמוקרטים’, יורדת בשני מנדטים ומקבלת 9 מנדטים, יהדות התורה על שמונה מנדטים, עוצמה יהודית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מקבלת 7 מנדטים – מנדט יותר מהסקר הקודם, רע”ם של מנסור עבאס על 6 מנדטים.

הציונות הדתית של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ לא מצליחה להמריא ומקבלת חמישה מנדטים וחד”ש תע”ל על ארבעה מנדטים. מפלגות בל”ד והימין הממלכתי של גדעון סער מתחת לאחוז החסימה.

בחלוקה לגושים: גוש הימין – קואליציה מצליח לשמור על כוחו ומקבל 58 מנדטים גוש השמאל – אופוזיציה על 52 מנדטים המפלגות הערביות יחד מקבלות יחד עשרה מנדטים.

בהתאמה לראשות הממשלה, נתניהו מוביל בפער על גנץ עם 48% אחוזים מהציבור שסבורים כי הוא מתאים לכהן יותר בתפקיד לעומת 29% שסבורים כי יו”ר המחנה ההמלכתי מתאים יותר. 23% סבורים שאף אחד מהם אינו מתאים.

בהתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו ללפיד הפער קצת גדל. נתניהו מקבל 49 אחוזי תמיכה לעומת 27% שסבורים שלפיד מתאים יותר. 24 אחוזים מהנסקרים סבורים ששניהם לא מתאימים לתפקיד.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ עבור ערוץ עכשיו 14 בתאריך ה-8 באוגוסט 2024, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 505 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.6% ± בהסתברות של 95%.

סקר מנדטים הליכוד דיירקט פולס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}