י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אחרי המינוי

סינוואר מקשיח עמדות במו"מ: דורש נסיגה מלאה ושחרור ארכי-מחבלים

מנהיג חמאס יחיא סינוואר העביר עמדה בלתי מתפשרת לגבי שיחות הפסקת האש בעזה למתווכים המצריים. מקורות המקורבים למתווכים של שיחות הפסקת האש אמרו כי מינויו עלול להפריע למשא ומתן בגלל עמדתו הקשוחה לגבי המשך המלחמה בעזה

סינוואר מקשיח עמדות במו"מ: דורש נסיגה מלאה ושחרור ארכי-מחבלים
יחיא סינוואר בורח במנהרה צילום: דובר צה"ל

ראש הלשכה המדינית החדש של חמאס, יחיא סינוואר, העביר למתווכים המצריים עמדה בלתי מתפשרת לגבי מספר נקודות המונעות הסכם הפסקת אש בעזה, כך אמרו מקורות ל-The National מאיחוד האמירויות.

סינוואר, המבוקש ביותר ברצועת עזה על ידי ישראל, מונה ביום שלישי למנהיג הפוליטי החדש של חמאס לאחר חיסול איסמעיל הנייה בטהראן בשבוע שעבר.

נראה שלבחירה תהיה השפעה ארוכת טווח משמעותית על הארגון עצמו, ולמעשה ממזגת את הזרוע הפוליטית והצבאית לאחד, אך כעת צפויות שיחות קשות יותר ובלתי מתפשרות להפסקת המלחמה.

מקום הימצאו של סינוואר אינו ידוע. הוא במסתור כבר במשך 10 חודשים מאז הכריזה ישראל מלחמה על חמאס בעזה, לאחר שחמאס ביצע טבח בישראל בשבעה באוקטובר.

מקורות המקורבים למתווכים של שיחות הפסקת האש אמרו ל-The National כי מינויו עלול להפריע למשא ומתן בגלל עמדתו הקשוחה לגבי המשך המלחמה בעזה.

זמן קצר לאחר מינויו, סינוואר יצר קשר עם מתווכים מצריים כדי להעביר את המסר הנחרץ שלו: נסיגה ישראלית מלאה מעזה ושחרור עצירים פלסטינים בעלי פרופיל גבוה כחלק מהסכם הפסקת אש לסיום המלחמה.

הוא גם הודיע ​​למצרים שהוא מתנגד "ללא פשרות" לניהול עזה בידי הרשות הפלסטינית לאחר המלחמה. הרשות הפלסטינית מסוכסכת עם חמאס במשך שנים. סינוואר גם הבהיר שהוא דוחה הצבת כוח רב לאומי בעזה לאחר המלחמה כדי לשמור על הביטחון עד שיתקיימו בחירות לנשיאות.

"עבור יחיא סינוואר, שחרור אסירים פלסטינים נמצא בראש סדר העדיפויות שלו", אמר מקור אחד. "הוא רוצה לראות את מרואן ברגותי ואחמד סעדאת משוחררים, ולא יתפשר על כך", ברגותי הוא מנהיג פת"ח, ונחשב כיורש אפשרי של אבו מאזן, סעדאת מנהיג החזית העממית למען שחרור פלסטין.

מסריו של מנהיג חמאס נמסרו בצורה כתובה ובהקלטות מאז מינויו המפתיע. הודעותיו למתווכים המצריים נשלחו באמצעות ח'ליל אל-חיה, עוזרו ואיש סודו הקרוב של סינוואר, שגם ייצג אותו במהלך חודשים של משא ומתן בין חמאס לישראל באמצעות מתווכים מארה"ב, מצרים וקטאר.

"הפסקת אש וחילופי שבויים בין חמאס לישראל נראים כעת מאוד לא סבירים. המשא ומתן עשוי להתחדש בשלב מסוים אבל חמאס ינקוט עמדה קשוחה וייתכן שלא תהיה הפסקת אש", אמר מקור אחר.

"יש לו את התמיכה המלאה של חמאס וקבוצות 'התנגדות' פלסטיניות אחרות וזה אומר שיחיא סינוואר לא יהיה מוכן לעשות ויתורים". המקורות אמרו שאיראן מילאה תפקיד מפתח בקידום סינוואר לתפקיד המנהיג של חמאס.

יחיא סינוואר מצרים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}