י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"אין כניסה"

מאבטחים בכותל סירבו להכניס שופטים מוסלמים

כמה עשרות שופטי שלום הגיעו לסיור במנהרות הכותל השבוע. המאבטחים הודיעו לשופטים המוסלמים והנוצרים שהיו חלק מהקבוצה כי אינם יכולים להיכנס

מאבטחים בכותל סירבו להכניס שופטים מוסלמים
אילוסטרציה צילום: unsplash

מאבטחים בכותל המערבי סירבו להכניס למתחם הכותל המערבי שופטים מוסלמים. כמה עשרות שופטי שלום הגיעו ביום שלישי השבוע לסיור במנהרות הכותל. כשהגיעה הקבוצה אל שער הכניסה לכותל מכיוון שער האשפות הודיעו המאבטחים לשופטים המוסלמים והנוצרים שהיו חלק מהקבוצה כי אינם יכולים להיכנס.

השופטים זעמו על המאבטחים. בשלב מסוים הוזעק למקום שוטר שנתן הוראה למאבטחים להכניס את השופטים. בהמשך התלוננו השופטים לרב הכותל על התקרית, כך דיווח משה שטיינמץ בכאן חדשות.

מהקרן למורשת הכותל נמסר כי "הכותל המערבי פתוח לכל אדם באשר הוא. סידורי הכניסה והאבטחה למתחם הם באחריות משטרת ישראל, והקרן למורשת הכותל המערבי אינה אחראית על המאבטחים". 

מדוברות הרשות השופטת נמסר כי "במסגרת יום עיון של המרכז להשתלמות והדרכת שופטים, יצאה ביום ג׳ בשעות הערב קבוצת שופטים לביקור במנהרות הכותל. בבידוק בכניסה לרחבת הכותל, סירב אחד המאבטחים להכניס מספר שופטים בטענה כי קיימת, לדבריו, הוראה האוסרת על כניסת מוסלמים לאזור הכותל מאז פרוץ מלחמת ״חרבות ברזל״. לאחר שנוצר קשר עם מפקד המשטרה המקומית העניין הוסדר. הנושא נמצא בבדיקת הנהלת בתי המשפט".

מלחמת חרבות ברזל מוסלמים הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}